خبرهای هیجان انگیز فوتبالی افغانستان در این هفته شامل اختتام مسابقات قهرمانی باشگاه‏های افغانستان است. این رقابتها توسط فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار شد که در آن تعداد زیادی از ستاره ‏های لیگ برترافغانستان روشن حضور داشتند. این تورنمنت در تاریخ ۳۰ قوس ۱۳۹۳ شروع شد و به مدت یک هفته طول کشید. بازی فینال در تاریخ ۷ جدی بین تیم های «بیگ بیر کابل» و «شاهین کندوز» برگزار شد که ۳-۰ به نفع کابل به اتمام رسید.

۸ تیم به نمایندگی از ۸ زون افغانستان به ۲ گروه ۴ تیمی تقسیم شدند. گروه «الف» شامل تیم های استقلال هرات، استقلال فاریاب، هارون پوپل هلمند، و شاروالی غزنی بود و تیم های بیگ بیر کابل، شاهین کندز، تعلیم و تربیه ننگرهار، پیمان محمود راقی کاپیسا در گروه «ب »این رقابت ها فصل حضور داشتند.

بعد از اتمام مرحله گروهی، ۴ تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. در بازیهای حذفی این مرحله، نبرد شمالی‏ ها، شاهین کندز و استقلال فاریاب، به سود شاهین انجامید و لشکر پایتخت هم از سد هارون پوپل هلمند گذشت. حالا برای کسب عنوان قهرمانی دو تیمی که در ترکیب خود بازیکنان لیگ برتری زیادی داشتند، رو در روی هم قرار گرفتند.

در ترکیب تیم پایتخت، جمیل، حزب الله، امرالدین شریفی، مبین، فردین، امید عظیمی، و مقدر قاضی زاده حضور داشتند در حالیکه برای شاهین مسعود قاری زاده، قسمت احمدی، عتیق الله شیرزاد، و عارف بصیری توپ می زدند. داشتن تعداد زیادی از بازیکنان لیگ برتری کفه ترازو را برای تیم کابل سنگین تر کرد طوریکه خرسها براحتی توانستند ۳-۰ شاهین را شکست دهند.