اسکاتلند در تاریخ ۱۸ سرطان ۱۳۹۴،  میزبان دومین رقابت انتخابی جام جهانی کریکت ۲۰ آوره بین تیم های افغانستان و هلند است. این مسابقه در زمین کریکت باشگاه گرینج در شهر ایندبرگ برگزار می شود. تلویزیون لمر این بازی را ساعت ۵ بعد از ظهر پخش خواهد کرد.

براساس پیش بینی تحلیلگران، افغانستان در این بازی از شانس موفقیت بیشتری برخوردار است چون آنها در تورنمنت های بین المللی متعددی در چند ماه اخیر بازی کرده اند. همچنین آنها در جام جهانی کریکت آی سی سی  در سال ۱۳۹۴ اشتراک کرده بودند، جایکه استرالیا در آن قهرمان شد. در حالیکه آنها در جام جهانی بازنده شدند اما با بازی پر شور و عشق شان به این ورزش، قلب میلیونها طرفدار کریکت را از آن خود کردند. در مجموع، افغانستان در ۲۵ مسابقه ۲۰ آوره شرکت کرده است که در آن به ۱۲ برد و ۱۳ باخت دست پیدا کرده است.

در حالیکه هلندیها هم برای چند دهه است که در عرصه کریکت حضور داشته اند و چند کریکت باز خوب را هم به دنیا معرفی کرده اند اما در سال های اخیر چندان موفق نبوده اند و به همین خاطر هلند می‌خواهد به یک موفقیت بین المللی در کریکت دست پیدا کند، و در حال حاضر در کارنامه آنها ۳ برد پیاپی دیده می شود.