فوتبال بانوان در چند سال اخیر وسعت چشمگیر یافته و برگزاری جام جهانی فوتبال بانوان در کانادا مثال خوبی از وسعت فوتبال بانوان است.بانوان در حال حاضر در سراسر جهان آزادانه وبا شوق فوتبال میکنند و استعداد، تجارب ومهارت های فوتبالی خویش را به نمایش میگذارند.با وجود تمام چالش های حاضر فراراه بانوان به ویژه در کشور چون افغانستان، لیگ برتر افغانستان روشن تلاش می ورزد تا فوتبال را در کشور رشد داده و جوانان ذکور و اناث را ترغیب کند تا به تعلیم، صحت و آینده خود توجه معطوف دارند.

لیگ برتر افغانستان روشن در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار تورنمنت بانوان را راه اندازی کرد که این تورنمنت در نوع خود بی سابقه بوده. در این رویداد تاریخی چهار تیم از ولایت های کابل، بلخ، بامیان و هرات اشتراک داشتند. در مسابقه فینال این تورنمنت، کابل باتفاوت ۵-۱ بامیان را شکست داد و نخستین عنوان قهرمانی بخش بانوان لیگ برتر افغانستان روشن را از ان خود کرد. این مسابقات در ویب سایت لیگ برتر افغانستان روشن ونیز از طریق رسانه های اجتماعی تحت پوشش قرار گرفت.

امسال، لیگ برتر افغانستان روشن همچنان در نظر دارد تا این تورنمنت را راه اندازی کرده وبه مثل سال گذشته چهار تیم از ولایت های یاد شده در این تورنمنت شرکت خواهند کرد. این مسابقات به تاریخ ۴ میزان آغاز وبه تاریخ ۱۰ میزان به پایان میرسد. تمام این مسابقات به شکل زنده از تلویزیون های طلوع و لمر پخش خواهند شد. بر علاوه این مسابقات از طریق ویب سایت لیگ برتر افغانستان روشن و نیز روی شبکه های اجتماعی قابل دسترس است. این مسابقات در ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار شده و تنها بانوان و خانواده ها میتوانند برای تماشای این بازی ها در ورزشگاه حضور یابند.

تمام دیدارهای مرحله گروهی این فصل ساعت ۴ عصر به وقت کابل آغاز خواهد شد. این مسابقات به شکل زنده از تلویزیون های طلوع و لمر و رادیو های آرمان و اراکوزیا، پخش میشود. همچنان این مسابقات روی صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن قابل دسترس استwww.youtube.com/afghanpremierleague.