پیتر شگرت بعد از پیروزی تیمش در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت های فوتبال جنوب آسیا در برابر مالدیف در مورد این برد تیمش با رسانه ها صحبت کرده است. او گفت: "هر کس اشتباه می کند، من هم اشتباه می کنم. اگر کسی می خواهد مسئولیت بگیرد پس من باید مسئولیت بگیرم. اگر شما چهار گول میزنید پس گولی را هم دریافت کرده میتوانید."

شگرت در مورد حریف نیمه نهایی خود نیز گفته است که او از پیشرفت سریلانکا در این تورنمنت متعجب شده است.

"ما باید به سریلانکا احترام قایل شویم. آنها بازی های خوبی انجام دادند. فکر نمی کردم سریلانکا بتواند که نیپال را شکست دهد ولی آنها در برابر هند نیز بازی فوق العاده انجام دادند."

افغانستان در تمام بازی های مرحله گروهی خود بازی تهاجمی را انجام داد. شگرت گفت که این چیزی بود که او بالایش کار کرده است.

"بسیار مهم است که علاقه مندان ما از کارکرد ما راضی باشند. هر وقت از بردهای ۱-۰ را     ضی نیستم."

او در مورد سپردن مسیولیت کاپیتانی به فیصل شایسته گفت که فیصله درستی انجام داده است.

"فیصل برای من یکی از بهترین بازیکنان است و شاید در حال حاضر بهترین بازیکن ماست. او هر وقت در ترکیب یازده نفری حضور دارد. مهم اینست که او دارای صحت کامل و آماده باشد. چند هفته پیش او یک بازیکن عادی بود اما حالا من او را کاپیتان ساختم و فکر میکنم که فیصله درستی انجام داده ام، نه تنها برای نتایج تیم ما بل برای این او یک رهبر خوب است."

افغانستان به تاریخ ۱۰ جدی در مسابقات نیمه نهایی رقابت های فوتبال جنوب آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال سریلانکا میرود. این بازی در ایالت کاریاواتوم در ستدیوم بین المللی تریواندرم برگزار میشود.