شرکت موبی گروپ در افغانستان، بنیاد سونگ چینگ لینگ از کشور چین و شهزاده سلطان بن فهد بن عبدالعزیز از عربستان سعودی شام دوشنبه جایزۀ رویای آسیا را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست آوردند.

این جایزه سالانه در سه بخش اهدا می‌شود: برای شرکت‌های بزرگ، نهادهای غیرحکومتی و افراد.

هم‌چنان در این جایزه آن‌هایی تقدیر و شناسایی می‌شوند که کار فوق‌العاده در راستای انکشاف اجتماعی از راه انتخاب فوتبال به عنوان عامل تغییر استفاده کرده باشند.

این جایزه‌ها از سوی احمد عید، رئیس کمیتۀ مسوولیت‌های اجتماعی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در یک گردهم‌آیی در شهر دوشنبه در تاجکستان اهدا شد.

موبی گروپ این جایزه را در بخش شرکت‌های بزرگ نصیب شد، زیرا در ایجاد فُرصت‌ها برای جوانان و همکاری در انکشاف اجتماعی در افغانستان نقش موثری داشته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک خبرنامه گفت: "موبی گروپ به عنوان بخشی از همکاری‌های خود با لیگ برتر افغانستان روشن، نخستین لیگ قهرمانی فوتبال بانوان را در سال ۲۰۱۴ میلادی در کابل ایجاد کرد. تبلیغاتی که در جریان این دوره ایجاد شد بخش مهمی از این پروژه بود."

شفیق گوهری، رئیس اجرایی موبی گروپ در افغانستان، در این مورد گفت: "تبلیغات و افتخاراتی که در جریان بازی‌های تیم‌های بانوان به نمایش گذاشته شد برای پیشرفت فوتبال بانوان و دختران در افغانستان بسیار مهم می‌باشد. فوتبال موانع را شکسته و مردم را به هم نزدیک می‌کند. ترویج فوتبال، به شمول فوتبال بانوان، نوعی از ثروت‌های اجتماعی است. فوتبال بانوان هنوز هم در افغانستان در نخستین دوره‌های خود قرار دارد. شور و شوقی که از سوی شرکت‌کننده‌گان این دیدارها در کابل به نمایش گذاشته شد، این دور بازی‌ها را خاطره برانگیز ساخت."