افغانستان در گروه (E) مسابقات مقدمات جام جهانی ۲۰۱۸ در پهلوی تیم های چون جاپان، سنگاپور، کمبودیا و سوریه قرار گرفته است. تا اکنون افغانستان توانسته است تنها در برابر تیم کمبودیا دو بار پیروز شود اما در مقابل تیم های دیگر تمام دیدارهای خود را واگذار کرده است. افغانستان امروز ساعت ۳ بعد از ظهر در دیدار رفت در برابر جاپان قرار خواهد گرفت. افغانستان دیدار اول خود را به تاریخ ۱۷ سنبله سال گذشته در برابر جاپان با نتیجه ۶-۰ واگذار کرده بود. بازی نهایی افغانستان در این گروه به تاریخ ۱۰ حمل در برابر سنگاپور برگزار می شود.

با وجود اینکه افغانستان یکی از ۱۲ عضو موسس فدراسیون فوتبال آسیایی می باشد اما با آن هم نتوانسته است در سطح جهانی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. آنها هیچگاه نتوانسته اند به جام ملتهای آسیا صعود کنند و  در بازی های مقدماتی جام جهانی که در چارچوب بازی های جنوب آسیا برگزار می شود، نیز به زودی اخراج شده اند.

بعد از گذشت دو دهه جنگ و بی ثباتی سیاسی، افغانستان دوباره در سال ۲۰۰۲ فوتبال خود را آغاز کرد. در سال ۲۰۱۳ این تیم توانست مقام قهرمانی بازی های جنوب آسیا را از آن خود کرد.

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان آقای پیتر شگرت در بلند بردن روحیه تیم ملی  فوتبال افغانستان در چند بازی گذشته تاثیر به سزای داشته است و توانسته در کسب مقام نایب قهرمانی در بازی های جنوب آسیا تیم افغانستان را کمک کند.  . او یک مربی کرواسی الاصل جرمنی و بازیکنسابق فوتبال می باشد.

تماشای این بازی جذاب و دیدنی را از طریق تلویزیون های طلوع و لمر فراموش نه کنید.