فدراسیون فوتبال افغانستان، روشن شرکت پیشتاز مخابراتی افغانستان و موبی گروپ بزرگترین -مجتمع رسانه ایی افغانستان افتخار دارند که آغاز پنجمین فصل رقابت های مقدماتی لیگ برتر افغانستان روشن موسوم به میدان سبز را اعلام کنند. این آغاز تورنمنت های منطقه ایی لیگ برتر افغانستان روشن بوده که قرار است تورنمنت متذکره در هشت زون مختلف ا فغانستان راه اندازی شود. مراسم افتتاحیه این رقابت ها به تاریخ ۲۰ حمل سال ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

ما امیدوار هستیم که شور و هلهله که در سراسر کشور برای این لیگ محسوس بود را یک بار دیگر زنده نماییم. لیگ برتر افغانستان روشنِ شاهد شور و هیجانِ افغانها برای جوانان فوتبال دوستی بود که از سراسر کشور به خاطر عشق به فوتبال، کسب افتخار و قهرمانی در لیگِ معتبر افغانستان روشن، با هم به رقابت پرداختند.

الطاف لدک، رییس عملیاتی شرکت روشن اظهار داشت:  " روشن از آغاز لیگ برتر افغانستان روشن حامی این لیگ بوده تا اینکه به افغانها فرصت داده شود که مهارت های خود را نشان داده و در سطح ملی بدرخشند. اما مهمتر از آن هم اینکه ابتکارات از این دست، به جوانان افغان که اکثریت نفوس افغانستان را تشکیل میدهند، این فرصت را مهیا میسازد تا بتوانند در تورنمنت های بین المللی به صورت بهتر رقابت کرده بتوانند."

رییس فدراسیون فوتبال افغانستان، کرام الدین کریم، اظهار داشت: "فدراسیون فوتبال افغانستان بسیار زیاد خوشحال است که به آغاز پنجمین فصل لیگ برتر فوتبال افغانستان روشن نزدیک میشویم و تلاش می کنیم تا این فصل لیگ برتر نیز مانند چهار فصل گذشته با موفقیت و کامیابی به پایان برسد.

یک ملت یک صدا شعار لیگ برتر فوتبال افغانستان است و این لیگ توانسته این شعار را عملی نماید و به جهانیان نشان داد که فوتبال می تواند تاثیر بسزایی روی این شعار داشته باشد.

فدراسیون فوتبال افغانستان توانسته با همکاری موبی گروپ و شرکت مخابراتی روشن این لیگ را به نحو درست در چهار سال گذشته برگزار نماید و امیدوار هستیم در فصل پنجم ما شاهد برگزاری هرچه بیشتر و باشکوه تر این لیگ نیز باشیم."

شفیق گوهری، رییس اجرایی موبی گروپ افغانستان و کمیشنر لیگ برتر افغانستان روشن، در سخنانی گفت: " لیگ برتر افغانستان منحیث بزرگترین لیگ مسلکی وبزرگترین رویداد فوتبالی در افغانستان نمادی از امید برای افغانستان است.

جوانان ذکور واناث که در لیگ برتر افغانستان روشن نمادی از خوشبینی برای نسل امروز افغانستان اند. لیگ برتر افغانستان روشن برای جوانان ثابت ساخته که در صورتیکه آنها زحمت به خرچ دهند، میتوانند به آرزوهای شان برسند".