سه شنبه ۲ سنبله ۱۳۹۵، کابل – لیگ برتر افغانستان روشن کنفرانس مطبوعاتی بروز سه شنبه ۲ سنبله ۱۳۹۵ در فدراسیون فوتبال افغانستان تدویر و رسما اعلام نمود که تورنمنت قهرمانی ۱۳۹۵ در فدراسیون فوتبال افغانستان ساعت ۰۳:۰۰ بعد از ظهر روز پنج شنبه ۴ سنبله ۱۳۹۵ آغاز خواهد شد. در این کنفرانس خبری محترم یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان، محترم ضیاء آریا معاون کمیشنر لیگ برتر افغانستان روشن و محترم شفیع شریفی رئیس روابط عامه شرکت روشن حضور داشتند.

محفل افتتاحیه حاوی برنامه های جذاب و متنوع همچون اجرای زنده آهنگ لیگ برتر افغانستان روشن توسط سه تن از ستاره های افغان و مزین نمودن استدیوم با سه رنگ بیرق جمهوری اسلامی افغانستان توسط اشتراک کننده گان و بسیاری برنامه های مهیج دیگر خواهد بود.

بعد از محفل افتتاحیه، بازی اول این تورنمنت بین دو تیم د سپین غر بازان (قهرمان سال گذشته و نماینده شرق) در مقابل سیمرغ البرز (نماینده زون شمال) صورت خواهد گرفت. قابل ذکر است که لیگ برتر افغانستان روشن دو گروپ A و B را طی یک قرعه کشی شفاف و به صورت پخش زنده به تاریخ ۱۶ اسد ۱۳۹۵، مشخص نمود.

محفل افتتاحیه و تمام بازیها به صورت زنده از طریق تلویزیون های طلوع، لمر، رادیو آرمان، رادیو آراکوزیا و شبکه های اجتماعی لیگ برتر افغانستان روشن به صورت زنده نشر خواهد شد.

قابل ذکر است که در سال گذشته ۵۷ فیصد جمعیت کشور بالغ بر ۱۸/۶ میلیون شهروند افغانستان در داخل و خارج از کشور بازی فاینل لیگ برتر افغانستان روشن بین د سپین غر بازان و شاهین آسمایی را تماشا نمودند. (سروی ۲۰۱۵).

محترم کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان می گوید: "در چهار فصل گذشته ما شاهد حضور بازیکنان جدید از لیگ برتر فوتبال افغانستان روشن در تیم های ملی رده های سنی و تیم ملی بزرگسالان کشور بودیم ما توانستیم بازیکنان داخلی که عضویت تیم ملی را دارند از میان بازیکنان این لیگ انتخاب کنیم و این لیگ کار انتخاب بازیکنان را برای تیم های ملی مهیا ساخته است. ما در تیم های ملی رده های سنی ۱۹، ۲۱ و ۲۳ سال نیز توانستیم بازیکنان نخبه را که در تیم های لیگ برتر فوتبال افغانستان روشن حضور دارند را گزینش نماییم که شاهد حضور خوب این بازیکنان در این تیم های ملی نیز بودیم."

محترم کریم خواجه رئیس اجراییوی شرکت روشن می گوید: "ما در شرکت روشن مصمم به حمایت از ورزش هستیم. ورزش در حقیقت یک کار گروپی برای رسیدن به یک هدف مشخص است. با همین رویکرد، لیگ برتر افغانستان روشن فرصتی برای تمام جوانان افغان فراهم ساخته است تا با یکدیگر برای رشد استعدادهای درخشان تلاش نمایند. حمایت ما از لیگ برتر افغانستان روشن باعث شده است که جوانان افغان بتوانند در میادن ورزشی جهان از کشور خود بدرستی نمایندگی نموده و برای مردم خویش افتخار بیافرینند."

محترم شفیق گوهری کمیشنر لیگ برتر افغانستان روشن می گوید: "علیرغم چالشهای فراوان در کشور، لیگ برترافغانستان روشن توانسته چهار فصل گذشته را با همکاری نزدیک شرکای خویش با موفقیت به پایان برساند. ما متعهد به تداوم لیگ برتر افغانستان روشن که اولین لیگ حرفوی فوتبال در کشور می باشد، هستیم. در حال حاضر لیگ برتر افغانستان روشن منحیث سمبول خوش بینی و وحدت ملی شناخته می شود و هر افغان منتظر شروع تورنمنت در ماه سنبله هر سال می باشد."