« شاهین آسمایی » و « دمیوند اتلان» در هیجان‌انگیزترین و بزرگ‌ترین رقابت لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، مسابقه نهایی، به مصاف هم می‌روند. این بازی روز جمعه، ۹ میزان ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۰۰ بعد‌از‌ظهر، در ورزش‌گاه فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار می‌شود.

۸ تیم به نمایندگی از ۳۴ ولایت افغانستان در مرحله گروهی این تورنمنت با هم به رقابت پرداختند که در پایان، ۴ تیم شاهین آسمایی، سیمرغ البرز، موج‌های آمو، و د‌میوند اتلان، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

شاهین آسمایی، تیم محبوب و نماینده کابل، با کسب ۲ پیروزی و ۱ شکست به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. در ادامه، طلایی پوشان در بازی رفتِ خود در این مرحله توانستند، ۸ بار دروازه سیمرغ را بگشایند. در‌ حالی‌که در بازی برگشت، شاهین با نتیجه ۲-۳ مغلوب سیمرغ شد؛ این برد دیرهنگام برای نماینده شمال سودمند واقع نشد. شاهین با اختلاف ۶ گول‌زده، توانست قدم به مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ بگذارد.

مجتبی فیض، کمک مربی تیم شاهین در نشست خبری قبل بازی نهایی از آمادگی و اشتیاق این تیم برای پیروزی در مقابل د‌میوند اتلان خبر داد. وی می‌گوید :" ما با ترکیب ۴-۴-۲ در مقابل حریف‌مان ظاهر خواهیم شد ". ۵ بازیکن کلیدی شاهین آسمایی - کاوش حیدری، سمیع‌الله محمدی، زین‌الدین شریفی، عبد‌الله ابدالی، و جمیل نصیری-  به خاطر حضور تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در ویتنام، نمی‌توانند این تیم را در مسابقه نهایی مقابل میوند همراهی کنند.

د‌میوند اتلان، نماینده حوزه جنوب و جنوب‌شرق، با خوش‌شانسی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ راه یافت. این تیم در ادامه راه خود در مرحله نیمه‌نهایی توانست موج‌های آمو را در ۲ بازی رفت و برگشت به ترتیب با نتایج ۳-۲ و ۲-۰ شکست دهد. میوند در این فصل عمل‌کرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

وحید‌الله وحیدی، کمک مربی میوند در نشست خبری قبل از مسابقه نهایی می گوید: " ما تمام نقاط ضعف خود را در بازی‌های گذشته با دقت بررسی کرده و برای رفع آنها کارهای لازم را انجام داده‌ایم و بازیکنان ما آماده پیروزی در مسابقه نهایی هستند."

تماشای این مسابقه جالبِ توجه را  از دست ندهید! این بازی به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی طلوع و لمر، و رادیوهای آرمان اف‌ام، و آراکوزیا اف‌‌ام و همچنین از صفحه یوتیوبِ لیگ برتر افغانستان روشن، www.youtube.com/afghanpremireleague  ، نشر می‌شوند. برای اطلاع از خبر‌های مهم لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، به رسانه‌های اجتماعی لیگ برتر افغانستان روشن و وب‌سایت این لیگ، www.afghanpremireleague.com مراجعه کنید.