شهر شگفت­انگیز تالقان، ولایت تخار، میزبان این دوره تورنمنت ۴ روزۀ زون شمال شرق، به سوی لیگ برتر – فصل ششم، بود. این رقابت­ها به منظور انتخاب ۲۱ بازیکن موج­های آمو از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ سرطان ۱۳۹۶ در ستودیوم تخار به راه انداخته شد. کندز، بدخشان، امید تخار، بغلان، و آرمان تخار از جمله تیم­هایی بودند که در این رقابت­ها به مصاف هم رفتند.

به طور مجموعی، ۵۰۰۰ الی ۷۰۰۰ باشندگان مناطق شمال شرق برای تماشای این رقابت­ها در ستودیوم تخار حاضر شدند. ۲۱ بازیکن برتر تیم موج­های آمو با نهایت دقت از جانب هیئت و مسئولین تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان و همچنان تحت نظر  داورانی که دارندۀ مجوز فیفا می­باشند، ارزیابی و انتخاب شدند.

در ادامۀ چند بازی هیجان انگیز در میان این پنج تیم؛ آرمان تخار و کندز، تیم­های فینالیست این رقابت­ها بودند. در حالی­که هیچ یک از این تیم­ها نتوانست در نتیجۀ ۱ – ۱ این بازی تغیری ایجاد کند؛ در نهایت، تیم تخار با استفاده از ضربات پنالتی بالای حریف خود فایق آمد و به این ترتیب عنوان قهرمانی تورنمنت زون شمال شرق فصل ششم لیگ برتر افغانستان را کسب   کرد. خان محمد سروش جایزۀ بهترین بازیکن این رقابت­ها را به دست آورد، محبوب الله کاکر، دروازه­بان مشهور کندز، جایزۀ بهترین دروازه­بان را از آن خود ساخت و جایزۀ بازی جوانمردانه به تیم بغلان اختصاص یافت.

موج­های آمو از زون شمال شرق کشور نمایندگی می­کند. سال گذشته، این تیم در رویداد اصلی لیگ برتر افغانستان نسبتاً خوب درخشید و به صورت متواتر برای سال دوم در رقابت­های نیمه­نهایی حضور یافت. گرچند، این تیم نتوانست از سد سیمرغ البرز عبور کند و در نهایت مقام چهارم را کسب کرد.

برای تماشای کلیپ­های تورنمنت منطقه­یی زون شمال شرق و ۲۱ بازیکن منتخب موج­های آمو در لیگ برتر افغانستان به صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) مراجعه کنید. صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید و عکس­های تیم موج­های آمو را به دست بیاورید. برای  بیشتر دانستن در مورد این رویداد به صفحۀ رسمی لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.