در سال ۱۳۹۳، تیم فرهاد طوطاخیل سخت ترین رقیب شاهین آسمایی بود. عقابان هندوکش، مدافع عنوان قهرمانی را در مسابقات گروهی در جریان فصل عادی شکست داد و در مسابقات ۱۳۹۳ در وقت اضافه با اختلاف یک گل یعنی ۳-۲ بازی را واگذار کرد.
بعد از ختم مسابقه، طوطاخیل طی یک مصاحبه‌ توضیح داد که تیم او فقط به قهرمانی فکر میکند:" ما فقط یک استراتیژی ساده برای بازی داشتیم، دفاع خوب و استفاده از فرصت ها هنگام حمله. ما در تطبیق برنامه‌یی که داشتیم موفق بودیم و اکثراً پیروز میدان هم می شدیم."
فرهاد بیشتر به خاطر داشتن شخصیت بزرگ‌اش در داخل و خارج از میدان مشهور است. او تنها بازیکن لیگ است که وفاع داری به تیم‌اش را با رنگ کردن موها به مثل لباسش، به نمایش می گذارد. بعد از به ثمر رساندن یک گل در جریان بازی ۳ میزان مقابل د میوند اتلان، طوطاخیل برای سلام دادن و گرفتن دعای خیر کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان،  دور تا دور میدان را دوید و از مقابل جایگاه افراد خیلی ویژه در استدیوم فدراسیون افغانستان، عبورکرد.
موهای بنفش و دیگر هیچ.
در یک اتفاق دیگر در جریان کمپاین رسانه اجتماعی لیگ برتر افغانستان روشن، ۲۱ بازیکن ( به صورت چانسی) انتخاب شدند و به آنها تلفن های هوشیار داده شد تا از طریق فیسبوک و تویتر، روزنه‌ای از زندگی شخصی خویش را به سوی علاقه‌مندان شان بگشایند. فرهاد از اینکه انتخاب نگردید، خوش نبود. او با چهره گرفته و نگاه بی‌عاطفه گفت:" اگر شما می خواهید که این کمپاین موفق باشد، پس باید یک تلفن به من هم بدهید." او خاص است چون دیگران را متقاعد می سازد و بدون این ویژه گی او هیچ است.
زمانیکه طالبان افغانستان را به اشغال خود در آوردند، طوطاخیل پسری خورد بود. در آن زمان، قسمی که او میخواست خود را جلوه دهد، شدیداً منع بود. زمانی که از او درباره تغییر و اینکه لیگ برتر افغانستان روشن چه کمکی کرده است پرسیدم، پاسخ او با یک آه بلند همراه بود:" لیگ برتر افغانستان روشن تهداب و اساس فوتبال در افغانستان است. لیگ برتر افغانستان روشن به بازیکنانی مثل من آزادی بیان را می بخشد. قبل از لیگ برتر افغانستان روشن، من و بقیه هم تیمی هایم را فقط دوستان و خویشاوندان ما میشناختند. حالا تمام مردم افغانستان ما را می شناسند. تمام اینها به خاطر لیگ برتر افغانستان روشن است و من بسیار سپاسگزار هستم.