مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، با دیدار تیم‌های «شاهین آسمایی» و «دمیوند اتلان» ، ۹ میزان ۱۳۹۵، در ورزش‌گاه فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار شد.  شاهین،  نماینده پایتخت و میوند نماینده ولایت‌های جنوبی و جنوب‌شرقی هستند. در حدود، ۵۷ درصد افغان‌ها، حداقل ۱۸/۶ میلیون نفر، به همراه سایر هم‌وطنان در سراسر دنیا از طریق شبکه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن، شاهد دیدار نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ بودند. همچنین، ۷۰۰۰ هزار علاقه‌مند فوتبال، این  بازی را به طور مستقیم از روی سکو‌های ورزش‌گاه فدراسیون فوتبال افغانستان تماشا کردند.

همان‌طوری که انتظار می‌رفت،  بازی نهایی یک دیدار بسیار نزدیک و سخت بود و هر دو تیم نیمه اول را بدون رد و بدل کردن هیچ گولی به پایان رساندند. آغازگر این  دیدار پرحادثه و جالب توجه تیم شاهین بود، تیمی که با توجه به روحیه بالای خود درصدد برتری از حریف نام‌دار خود بود. اما هواداران شاهین، به زودی متوجه شدند که مصاف امروز طلایی پوشان یکی از سخت‌ترین دیدارهای فصل پنجم است.

شاهین در نیمه اول شانس پیش افتادن را داشت اما فرصت‌های به دست آمده، یکی پس از دیگری تبدیل به گول نشدند. حشمت‌الله بارکزی، مهاجم شاهین، در کمین فرصتی برای زدن گول اول مسابقه و پیش انداختن تیم خود بود اما شوت‌های راه دور این بازیکن از دقت و کیفیت لازم برخوردار نبود. تسلط بیشتر شاهین و ضربات بازیکنان این تیم باعث شد تا کفه ترازو در ۴۵ دقیقه اول به نفع شاهین سنگینی کند اما هیچ کدام از این فرصت‌ها تبدل به گول اول بازی نشد. در طرف دیگر میدان، دروازه‌بان میوند، قیوم څپاند، با واکنش‌های بسیار عالی خود مانع از گول‌زنی پایتخت نشینان می‌شد.

نیمه دوم با هیجان بیشتری دنبال شد، در حالی‌که اتلان شکننده‌تر ظاهر گردید، شاهین در هر حمله خود خطرناک ظاهر می‌شد. در دقیقه ۵۱، اشتباه مهلک مدافع میوند در محوطه جریمه باعث شد تا امرالدین شریفی از روی نقطه پنالتی اولین گول بازی را به ثمر برساند. با این گول، بازیکنان شاهین از انرژی مضاعفی برخوردار شدند هر‌چند در دقیقه ۵۷، داور مسابقه به خاطر خطای مدافع شاهین در محوطه جریمه، نقطه پنالتی را نشان داد؛ سید ابراهیمی، بازیکن میوند، این ضربه پنالتی را تبدیل به گول کرد و نتیجه بازی مساوی شد. در ادامه، حملات شاهین منجر به برتری ۲-۱ این تیم شد، امرالدین شریفی با یک ضربه قیچی بسیار دیدنی، توپ را به زیر طاق دروازه میوند کوبید طوری‌که سپند نتوانست هیچ عکس‌العملی از خود نشان بدهد. 

میوند برای برآورده شدن آرزوی خود، قهرمانی در لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، تمام تمرکز خود را روی مهاجمان و استفاده از ضد حملات گذاشت اما این استراتژی و تلاش راه به جایی نبرد. سرانجام دمیوند اتلان با نتیجه ۱-۲ مغلوب شاهین آسمایی شد و به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ رضایت داد.

با این قهرمانی، شاهین برای سومین بار نام خود را به عنوان تیم قهرمان بر جام لیگ برتر افغانستان روشن، ثبت کرد.

این مسابقه و قسمت‌های حساس آن در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن، www.youtube.com/afghanpremireleague، در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ به این وب سایت، www.afghanpremireleague.com، مراجعه کنید.