زهیب، در مرحله نیمه نهایی رویدادِ اصلی لیگ برتر افغانستان روشن سال گذشته، هنگامیکه با واکنش های تماشایی خود د‏سپین غربازان را از شکست در مقابل د‏میوند اتلان نجات داد، تبدیل به قهرمانی کلاسیک برای این تیم شد. نتیجه این مسابقه، تیم سوم این رقابتها را تعیین می کرد و با لطف مهارهای خیره کننده زهیب در مصاف هیجان انگیز پنالتی ها، د‏سپین غربازان توانست بر سکوی سوم این رقابتها بایستد.

او در آنزمان دروازه بان دوم تیمش بود و آن مسابقه، تنها سومین حضور وی در رقابتهای رسمی لیگ بود. در این فصل، او تمرینات سختری را انجام داده است و از انتخاب خود به عنوان دروازه بان اول تیم، بیشتر مطمین بنظر می رسد.

نام کامل وی، احمد زهیب اصیل است، ۲۲ سال عمر دارد و از ولایت ننگرهار می باشد. او قد بلند بوده و ویژگیهای یک دروازه بان موفق در وی دیده می شود.

او تقریبا بیشتر عمر خود را به حیث یک مهاجر در پاکستان سپری کرده و تحصیلات متوسطه خود را هم در آنجا به اتمام رسانده است. او گفت، " در کودکی، وقتی که برای تیم لیسه خود فوتبال بازی می کردم، همیشه آرزو داشتم که بتوانم در افغانستان فوتبال بازی کنم اما با مشاهده وضعیت آنزمان کشور، اصلا فکر بازی کردن در چنین لیگ حرفه ای فوتبال در ذهنم خطور نمی کرد." همچنین زهیب می گوید که بخاطر دومین سال حضورش در لیگ برتر افغانستان روشن و بازی برای تیم زادگاهش، دسپین غربازان، بسیار خوش شانس و فوق العاده هیجان زده است.

او در سال ۱۳۸۹ به افغانستان برگشت واز آنزمان به بعد در کنار بهترین بازیکنان ننگرهار برای تیم فوتبال ختیز بازی کرده است.

او با ۱۳ نفر از اعضای خانواده خویش در شهر جلال اباد زند گی می کند و می گوید، " بخاطر داشتن چنین خانواده ای، مخصوصا پدرم که همیشه از تحصیل و ورزش من حمایت کرده است، از آنها قدردانی می کنم. بدون حمایت آنها، نمی توانستم اینجا باشم.

تیم محبوب و دروازه بان مورد علاقه وی، آرسنال و ایکر کاسیاس هستند، سنگربانی که در همین اواخر کاپیتان تیم رئال مادرید بود.

او جوان، پرانرژی ومهمتر از همه بلند پرواز وجاه طلب است، او می خواهد تا موفقیت های بیشتری داشته باشد و برای تیم ملی بازی کند. او درباره سرسختی و جدیت خود برای پیشرفت در فوتبال گفت، " وقتی هدفی در سر داشته باشم، یا به آن می رسم یا برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را انجام می دهم."

فصل ۱۳۹۴ لیگ برتر افغانستان روشن به تاریخ ۵ سنبله در ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان آغاز میشود. این رقابتهای به صورت زنده واختصاصی از تلویزیون های طلوع ، لمرو رادیوهای آرمان اف ام  وآراکوزیا اف ام به نشر می رسد. همچنین شما می توانید این مسابقات را در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغاستان روشن تماشا کنید.www.youtube.com/afghanpremierleague)