پس از سپری نمودن اردوگاه‌های تمرینی منطقه‌یی ۱۰ روزه که امسال توسط لیگ برتر افغانستان برای بالابردن ظرفیت‌ها و مهارت‌های تیم‌های لیگ برتر راه اندازی شده بود، اکنون هشت تیم نهایی لیگ برتر به شهر کابل رسیدند. قرار است این تیم‌ها در ستودیوم فدراسیون فوتبال و ستودیوم غازی تمرینات مجدد خود را آغاز کنند. 

اکنون، این تیم‌ها و بازیکنان تحت نظارت جدی مربیانی که دارندۀ جواز فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌باشند، تمرینات اساسی فوتبال را فرا می‌گیرند. 

فدراسیون فوتبال افغانستان، ادارۀ لیگ برتر افغانستان، و موبی‌گروپ از حضور این هشت تیم‌ در شهر کابل استقبال به عمل می‌آورد. گردهمایی این تیم ها در شهر کابل، به ثمر رسیدن دورۀ موفقانۀ تورنمنت‌های منطقه‌یی لیگ برتر (به سوی لیگ برتر) را نشان می دهد که طی آن از تمام زون‌های کشور برای هر تیم ۲۱ بازیکن برتر انتخاب گردید. 

لیگ برتر افغانستان طی پنج سال گذشته با همکاری نزدیک شرکای خود پنج فصل لیگ برتر را باوجود تمامی چالش ها به صورت موفقانه اجرا کرد. محترم ضیاء آریا معاون کمیشنر لیگ برتر افغانستان بیان می‌کند: "لیگ برتر افغانستان همواره جداً متعهد به تداوم نخستین لیگ حرفه‌یی فوتبال می‌باشد که اکنون به عنوان سمبول وحدت ملی درهمه  افغانستان و در میان بازیکنان بااستعداد فوتبال یک جایگاه ویژه را کسب نموده. تمام تدابیر لازم جهت راه اندازی فصل ششم روی دست گرفته شده." 

مراسم آغاز فصل ششم و نخستین مسابقۀ رویداد اصلی لیگ برتر به تاریخ ۱۶ سنبلۀ سال ۱۳۹۶ در ستودیوم فدراسیون فوتبال، در شهر کابل راه اندازی می‌شود. 

حد اقل ۱۸/۶ میلیون بیننده در داخل کشور و همچنان افغان‌های مقیم در سرتاسر جهان مسابقات سال ۱۳۹۵ لیگ برتر افغانستان را از طریق نشرات پخش زندۀ تلویزون طلوع و نیز از طریق صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان تماشا کردند. افزون بر این، بیش از ۷۰۰۰ تماشاچا برای تماشای مسابقۀ نهایی سال گذشته در ستودیوم حضور یافتند. انتظار می‌رود که این آمار در سال جاری بیشتر باشد. 

مراسم آغاز فصل ششم لیگ برتر افغانستان از طریق تلویزونهای طلوع و لمر، همچنان از رادیوهای آرمان و اراکوزیا به صورت زنده پخش می‌شود. برای تماشای کلیپ های مسابقات فصل ششم لیگ برتر صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) را تعقیب کنید. صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید و عکس‌های تازۀ تیم های مورد علاقۀ تان را دریافت کنید. برای معلومات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به صفحۀ رسمی لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.