تورنمنت منطقوی میدان سبز برای انتخاب ۲۶ بهترین بازیکن تیم د سپین غر بازان در فصل پنجم لیگ برتر افغانستان روشن در ولایت شرقی ننگرهار صورت گرفت. این تورنمنت از تاریخ ۲۸ اپریل الی ۲ می در شهر جلال آباد انجام شد. چهار تیم ننگرهار الف، ننگرهار ب، نورستان و لغمان در این رقابت ها اشتراک کرده بودند. 

تیم د سپین غر بازان مدافع عنوان قهرمانی رقابت های امسال است ؛ سال گذشته این تیم توانست در تاریخ بازی های خود برای اولین بار به مقام قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن دست یابد. امسال آقای بایر ایگمبردیوف از کشور تاجکستان برای انتخاب بهترین بازیکنان تیم د سپین غر بازان به ولایت ننگرهار سفر نمود. این مربی تاجکی دارای گواهینامه های معتبر مربگیری از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیایی میباشد. آقای ایگمبردیوف را یک هیئت با صلاحیت فدراسیون فوتبال افغانستان نیز همراهی میکرد تا بهترین استعداد ها را برای زون شرقی و تیم د سپین غر بازان انتخاب نمایند. 

دروازه بان پرآوازه تیم بازان احمد ذهیب اصیل و کاپیتان این تیم فهیم افگار که در سال گذشته نقش مهمی در قهرمانی تیم د سپین غر بازان داشتند امسال نیز در ترکیب ۲۶ نفری این تیم حضور دارند. تیم د سپین غر بازان امسال در ترکیب خود دارای ۱۶ چهره جدید میباشد که در تورنمنت اصلی لیگ برتر افغانستان روشن بازی خواهند کرد. هر چند تا هنوز سرنوشت ۵ بازیکن روشن نبوده و بعد از رقابت های بین تیمی مشخص خواهد شد که کدام بازیکنان به لیست ۲۱ بازیکن صعود می کنند. 

تیم د سپین غر بازان سال گذشته توانست در یک رقابت تنگاتنگ که در مسابقه نهایی با تیم شاهین آسمایی انجام داد با نتیجه ۴-۳ تیم شاهین آسمایی را شکست داده و عنوان قهرمانی رقابت ها را از آن خود سازد. اینکه آیا تیم بازان باز هم از عنوان قهرمانی خود دفاع خواهد کرد چیزی است که قضاوت در مورد آن قبل از وقت خواهد بود. 

شما میتوانید رقابت های تورنمنت منطقوی میدان سبز را از طریق تلویزیون های طلوع و لمر شب های پنجشنبه ساعت ۹-۱۰ شب تماشا کنید. همچنان میتوانید آخرین اخبار مربوط به این تورنمنت ها را از طریق رسانه های اجتماعی لیگ برتر افغانستان روشن نیز دنبال کنید!