تورنمت منطقه ای RAPL از ۲۱ آپریل در کابل شروع شد. بر اساس موفقیت سال پیش تعداد کلینک های مکتبی در هر تورنمت منطقه ای از ۲ عدد به ۴ افزایش یافته است. این کلینیک ها به منظور همکاری نزدیک با وزارت معارف و فدراسیون فوتبال افغانستان سازمان دهی و برگزار می شوند. این کلینک ها در چهار مکتب در ننگرهار برگزار می شوند.

  • شهید (شاهد) عارف
  • لیسه عبد الوکیل
  • لیسه استقلال
  • لیسه نصرت علی

یک صد کودک از مکتب های شرکت کننده در هر برنامه کلینیک حضور دارند. این برنامه ها برای انتقال پیام صلح، اتحاد ملی، زندگی عاری از مواد مخدر طراحی شده اند. همچنین فدراسیون فوتبال افغانستان با فرستادن مسولین و بازیکنان لیگ برتر و تیم ملی در این برنامه اشتراک می کنند. بازیکنان ومسولین درباره اهمیت صلح، اتحاد، و زندگی عاری از مواد مخدر با اطفال صحبت می کنند در حالیکه گوشه هایی از مهارت فوتبالی خود را هم به نمایش می گذارند.

همچنین تعدادی لباس ورزشی و توپ فوتبال برای اطفال توزیع می شود. لباسهای ورزشی حاوی پیامهای از صلح، اتحاد ملی، و زندگی عاری از مواد مخدر است. بعلاوه ACAP (برنامه کمک های غیر نظامی افغانستان) زیر چتر IRD (انکشاف و امداد بین المللی) ۱۰۰ عدد توپ فوتبال را به هر کلنیک توزیع کرده است. این برنامه به طور مستمر و طولانی مدت توسط پروژه یک دنیا فوتبال (http://www.oneworldfutbol.com) طراحی شده است که می تواند در محیط های سخت و خشن به طور دوام دار ادامه داشته باشد. این پروژه در کشورهای توسعه نیافته و جوامع محروم به منظور انکشاف اجتماعی در حال اجرا است.

این برنامه ها با علاقه گرم محصلین و معلمان روبه رو شده بود و نقش مهمی در انتقال پیامهای مثبت صلح، هویت ملی، زندگی عاری از مواد مخدر در بین جوانان و نسل آینده کشور در یک محیط موثر و سازنده داشت. این برنامه در طول برنامه میدان سبز به طور هفتگی به مدت یک ساعت از تلویزیون طلوع پخش می شود.