امروز، ۱۵ سنبلۀ ۱۳۹۵، اعضای فدراسیون فوتبال افغانستان طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد اقدامات و راه‌کارهای این فدراسیون به رسانه‌ها معلومات ارائه کردند. از جمله مواردی که روی آن بحث صورت گرفت می‌توان به انتخاب و افزودن بازیکنان ورزیدۀ لیگ برتر افغانستان روشن به ترکیب تیم ملی امید اشاره کرد. در این کنفرانس آقای کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، آقای یوسف کاگر، معاون تکنیکی رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، سید علی رضا آغازاده، سکرتر جنرال (دبیر کل) فدراسیون فوتبال افغانستان، و اعضای فدراسیون‌های ولایتی حضور داشتند.

فدراسیون فوتبال افغانستان مصمم است تا بازیکنان ورزیده و منتخب فصل پنجم لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ را به ترکیب تیم ملی امید اضافه کند. قرار است این تیم نوتشکیل به عنوان گزنیه ثانوی برای تیم ملی امید معرفی شوند. یکی از اهداف اصلی ایجاد این تیم قوی ساختن تیم ملی امید می‌باشد. طی این کنفرانس آقای کریم به مطبوعات کشور گفت: برای انتخاب این بازیکنان یک کمیسیون ایجاد خواهد شد که بازیکنان وزیدۀ لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ را انتخاب خواهند کرد و در آینده از این بازیکنان برای تیم ملی امید استفاده خواهند کرد. رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در ادامه افزودند که بازیکنان منتخب تحت نظر مربیان افغان در شهر کابل آموزش خواهند دید و از حمایت مالی و تسهیلات آموزشی فدراسیون فوتبال افغانستان برخودار خواهند شد.

علاوه بر این، آقای یوسف کارگر، معاون تکنیکی رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در مورد رقابت‌های فوتبالی و همچنان گزارشهای فدراسیون‌های ولایتی سخنرانی کرد. آقای کارگر گفت: فعالیتهای فدراسیون فوتبال افغانستان در تمام ولایت‌های افغانستان ادامه دارند، حضور بازیکنان از هر ولایت و حوزۀ افغانستان خود این ادعا را اثبات می‌کند. آقای کارگر اضافه کرد: فدراسیون فوتبال افغانستان طی شش ماه گذشته در ولایات مختلف کشور رقابت ها و تورنمنت‌های محلی را توسط لیگ برتر افغانستان روشن به راه انداخت. بعد از یک روند شفاف، بهترین بازیکنان این تورنمنت ها توانستند جواز حضور در تیم های لیگ برتر افغانستان روشن به دست بیاورند. اکنون این تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ در شهر کابل با هم رقابت میکنند.

سید علی‌رضا آغازاده، سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: از سال ۱۳۹۱ تا حال چهار پروژۀ بزرگ فیفا در افغانستان تطبیق شده است. خانوادۀ ورزشی افغانستان از ذینفعان اصلی این همکاریهاست. او همچنان اضافه کرد که، افغانستان رابطۀ نزدیکی با کشورهای عضو فیفا دارد.

در پایان این کنفرانس مطبوعاتی، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، آقای کرام الدین کریم، اکیداً از ورزش به عنوان یگانه راه رسیدن به اتحاد و همدیگرپذیری یاد کرد. همچنین، آقای کریم از تمام افغانها خواست تا برای رسیدن به یک آیندۀ درخشان در برابر عوامل مخربی چون کشت و قاچاق مواد مخدر مبارزه کنند.