سیمرغ البرز لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ را با یک تساوی در مقابل مدافع عنوان قهرمانی ۱۳۹۴، د‌سپین‌غر بازان، شروع کرد. این تیم در ادامه بازی‌های مرحله گروهی خود، با نتیجه ۴-۱ از سد موج‌های آمو گذشت و در مقابل عقابان هندوکش با نتیجه ۱-۲ بازی را واگذار کرد. سیمرغ با کسب ۴ امتیاز و تفاضل گول بهتر توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

سمیرغ البرز، عمل‌کرد خوبی در تورنمنت نوروزی ۱۳۹۳ داشت طوری‌که توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. شور و شوق نماینده حوزه شمال برای قهرمانی در فصل پنجم باعث شد تا این تیم در مرحله نیمه نهایی عمل‌کرد قابل توجه‌ای را به نمایش بگذارد؛ هرچند، آن‌ها نتوانستند با موفقیت از این مرحله عبور کنند.

همان‌طوری که توقع می‌رفت، سیمرغ البرز نتوانست در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، در مقابل یکی از قوی‌ترین تیم‌های این  لیگ، شاهین آسمایی، فرصت‌های زیادی به دست نیاورد. سیمرغ نتوانست در بازی رفت دروازه خود را در مقابل حملات شدید شاهین بسته نگه دارد و با نتیجه ۰-۸ مغلوب این تیم شد. اگر این تیم در بازی برگشت با یک پیروزی خیره کنندهِ ۸-۰ برنده می‌شد، روزنه امیدی برای این تیم پدیدار می‌شد؛ آرزوی که هرگز تبدیل به واقعیت نشد. با وجود این‌که سیمرغ توانست با نتیجه ۳-۲، شاهین را در بازی برگشت شکست دهد اما این نتیجه کمکی به صعود این تیم بازی نهایی نکرد.

از آنجای‌که سیمرغ البرز و موج‌های آمو در مرحله نیمه‌نهایی مغلوب حریفان خود شده بودند، این دو تیم برای ایستادن بر سکوی سوم این فصل، در بازی رده‌بندی در مقابل هم قرار گرفتند. سرانجام، سیمرغ توانست با نتیجه ۱-۰ از سد موج‌های آمو بگذرد و عنوان سومی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ را از آن خود کند.

از چهره‌های شاخص این تیم می‌توان به نام‌های چون منیرالحق ندیم، مصطفی رضایی و حکمت‌الله مرادی اشاره کرد.

مسابقات و قسمت‌های حساس بازی‌ها در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن www.youtube.com/afghanpremierleague در دسترس قرار دارند. برای تماشای عکس‌های بیشتری از فصل پنجم ، اینستاگرامِ لیگ برتر افغانستان روشن   afghanpremierleague.officalرا تعقیب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ به وب‌سایت این لیگ، به آدرس www.afghanpremierleague.com مراجعه کنید.