رحمت الله خوستی عاشق سه چیز است، خانواده، افغانستان، و فوتبال. شور و هیجان فوتبال از کودکی در خون او بود، او به همراه برادرانش و اقوامش در زمین های خاکی ولایت خوست فوتبال بازی می کرد. به عنوان یک جوان او رویای بازی کردن در لیگ حرفه ای فوتبال افغانستان را داشت اما این رویا با وخیم شدن شرایط امنیتی کشور کم رنگ و کم رنگتر شد.

قبل از لیگ برتر افغانستان روشن، خوستی به طور حرفه ی در میرآن شاه بازی می کرد، شهری که مرکز فرمانداری وزیرستان شمالیدر مناطق قبیله‌ای فدرال پاکستان است. " امنیت، همیشه یک مشکل بزرگ در خوست بوده است. وقتی که حتی امنیت خانواده در خطر است دیگر کسی به فکر تاسیس لیگ فوتبال نیست.بنابراین تصمیم گرفتم برای بازی کردن به پاکستان بروم. لیگ برتر افغانستان روشن رویای فوتبال حرفه ی را تبدیل به واقعیت کرد و سبب شد تا به زادگاهم و پیش خانواده خود برگردم."

در سال ۱۹۳۲، در جریان تورنمت های منطقه ی خوستی پیراهن تیم د اباسین څپې را به تن کرد. او می گوید که نمی تواند خوشحالی خود را در هنگام شنیدن خبر انتخابش در تیم توصیف کند . " خوشحال هستم که برای تیم زاده گاهم ،خوست، بازی می کنم. از بازی در پاکستان یا از پاکستانی ها ناراضی نیستم اما خوشحالم که دیگر در آنجا بازی نمی کنم." در مسابقات این فصل بازوبند کاپیتانی تیم د اباسین څپې در بازوی او است.

رحمت الله جوانی قد بلند و لاغر اندام است. او با شما کاملا رسمی و محترمانه صحبت می کند طوریکه فکر می کنید او در حال خطاب قرار دادن یک قاضی در محکمه است. موهای او دراز و آشفته است و همیشه لبخند کودکانه ی بر صورت وی هویدا است.

چند دقیقه ای را با خوستی و هم تیمی هایش در اقامتگاه بازیکنان لیگ برتر افغانستان روشن به سر بردم. در حالی که با آنها مشغول شوخی کردن و گفتن فکاهی بودم، ناگهان خوستی صحبت ما را قطع کرد و با صدای بلند گفت، " آقای احمدزی، ما باید مصاحبه را در اتاق کناری انجام دهیم." وقتی دلیل این کار را از وی پرسیدم، او گفت: " هم تیمی ها من قواره در می آورند و کاری می کنند که بخندم، آنوقت نمی توانم به سوالهای شما جواب بدهم."  همه ما به تشویش رحمت الله خندیدیم و بعد از آن به اتاق کناری رفتیم.

رحمت الله از یک خانواده بزرگ است، او  ۱۰ خواهر و برادر دارد. او فقط از برادران خود نام برد و به خواهران خود هیچ اشاره ای نکرد، بنابراین در این مورد از او سوالی نپرسیدم. در حالی که افغانستان در طول ۱۳ سال گذشته قدم های بلندی را در جهت پیشرفت گذاشته است اما هنوز در اینجا فرهنگ قبایلی حاکم است. رحمت الله پشتون است و در فرهنگ سنتی آنها خطاب قرار دادن یک زن به طور مستقیم توسط شخصی که عضو آن خانواده نیست، نشانه بی ادبی است. آنها در این مورد از کلمه قابل پذیرش"وارا" که  به معنی نوجوان است، استفاده می کنند.

در روز سه شنبه ۲۷ سنبله، ساعت ۰۳:۳۰  بعد از ظهر همه خوست از جمله خانواده رحمت الله نظاره گر مسابقه د اباسین څپې با کاپیتانی رحمت الله در مقابل موج های آمو هستند. این مسابقه به طور زنده از تلویزیون های طلوع و لمر و رادیوهای آرمان اف ام و آراکوزیا اف ام پخش می شود. همچنین شما می توانید این بازی را از یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن نیز تماشا کنید.

(https://www.youtube.com/afghanpremierleague).