دومین رقابت مرحلۀ گروهی، بر اساس نتیجۀ قرعه‌کشی میان نائب‌قهرمان ۱۳۹۶، د میوند اتلان و عقابان هندوکش، نمایندۀ زون مرکز امروز، ۱۶ میزان ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر در استیدیوم ورزشی فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار می‎شود. 

هردو تیم در گروه "ب" این رقابت‌ها، در کنار سیمرغ البرز و طوفان هریرود قرار دارند. طوفان هریرود نتوانست سال گذشته به مرحلۀ نیمه‌نهایی صعود کند، در حالی که، سیمرغ البرز در پی شکست در برابر شاهین آسمایی، مقام چهارم را از آن خود ساخت. د سپین‌غر بازان، تیمی که در گروه "الف" تورنمنت سال جاری قرار دارد، سال گذشته با شکست دادن عقابان به رقابت‌های مرحلۀ نیمه‌نهایی راه یافت. در نهایت، د میوند اتلان تیمی بود که تا نائب قهرمانی رسید. 

د میوند اتلان به صورت پی‌هم برای دو سال عنوان نائب‌قهرمانی را کسب کرده و به نظر می‌رسد که عقابان بازیی دشواری در پیش داشته باشد، گرچند، تمام تیم‌ها تغیرات چشمگیری در ترکیب ۲۱ بازیکن تیم خود ایجاد کرده‌اند و هیچ چیزی دقیقاً قابل پیش‌بینی نیست. 

آقای وحیدالله واحدی، مربی تیم عقابان هندوکش بیان کرد: "امسال به منظور نیرومندتر شدن، عقابان تیمی ایجاد کرده که متشکل از بازیکنان با تجربۀ گذشته و همچنان جوانان ورزیدۀ تازه وارد در تیم می‌باشد. امسال در رقابت کنونی، تلاش ما بر این است که برنده شویم و با کسب سه امتیاز، نسبت به سایر تیم‌ها پیشی بگیریم."   

مربی تیم د میوند اتلان، آقای عبدالحق فیضی گفت: "از آنجا که د میوند اتلان تیمی است که عنوان نائب‌قهرمانی سال گذشته را در اختیار دارد، و چون این بازی نخست د میوند اتلان در فصل هفتم می‌باشد، تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم نتیجۀ خوب بگیریم و پیروز میدان شویم. با توجه به این که ترکیب تیم ما به نسبت سال گذشته تقریباً ۵۰ الی ۶۰ در صد تغیر کرده، بازیکنان ما جدید و جوان استند، اما از انگیزۀ پیروزی در میدان بهره‌مند استیم". ایشان علاوه کردند: "طوری که گفته شد، تعدادی از بازیکنان ما به سایر تیم‌ها پیوسته اند و یک تعداد شان هم به خارج از کشور سفر کرده‌اند، ما ناگزیر بودیم از ظرفیت‌های دست داشتۀ مان استفاده کنیم، اما به هر حال بالای بازیکنان خود باور داریم و این تغیر را یک تغیر مثبت برای تیم خود می‌دانیم". 

رقابت میان تیم‌های عقابان هندوکش و د میوند اتلان به صورت زنده از طریق تلویزون‌های طلوع و لمر، همچنان از طریق رادیوهای آرمان و اراکوزیا اف ام نشر می‌شود. برای تماشای لحظات برتر این رقابت‌ها شامل صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان (www.youtube.com/afghanpremierleague) شوید. همچنان شما می‌توانید تصاویر بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان را از انستاگرام لیگ برتر  (Afghanpremierleague.official)دریافت کنید. برای معلومات بیشتر به صفحۀ لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com) مراجعه نمائید.