زمری سالنگی یکی از بازیکنان شناخته شده لیگ برتر افغانستان روشن است. سرعت و چابکی او به عنوان یک مهاجم از خصوصیات وی است اما موهای مقبول طلایی رنگ و دراز او نیز توجه همه را به خود جلب کرده است. از آغاز شروع لیگ برتر در سال ۱۳۹۱، استایل او، وی را تبدیل به یکی از بازیکنان محبوب تیم عقابان هندوکش کرد. او در آن زمان ۱۷ ساله بود و از آن زمان به بعد او آرزوی حضور در فینال لیگ برتر را داشت. این آرزو در تاریخ ۳ میزان ۱۳۹۳ تبدیل به واقعیت شد.

تیم شیرِ مو طلایی، عقابان هندوکش، توانست در یک بازی نفس گیر از سد بهترین تیم دفاعی این فصل، د میوند اتلان بگذرد و برای اولین بار پای به فینال مسابقات لیگ برتر افغانستان روشن بگذرد. بعد از ۱۲۴ دقیقه جدال سخت در مصاف پنالتی ها  نتیجه  ۸ بر ۷ به نفع تیم مرکز تمام شد. بعد از پایان بازی گفتگوی کوتاهی با زمری در خصوص این برد دراماتیک داشتم.

" این برد مثل یک رویا است. چند سال است که منتظر چنین فرصتی بودم و بلاخره به آن دست پیدا کردم. من و هم تیمی هایم از این برد خیلی خوشحال هستیم و خود را برای قهرمانی در فینال آماده می کنیم."

علی رغم این که او در نوجوانی نتوانسته تحصیلات رسمی را ادامه بدهد اما او جوانی خوش صحبت و مودب است. در طول آن سالهای سخت انتخاب او توسط فدراسیون فوتبال افغانستان فرصت خوبی را برای بازی کردن وی در کشورهای خارجی مثل آلمان ،هند، ومالزی را فراهم آورد. " در حالی که دوستانم به مکتب می رفتند، من فوتبال بازی می کردم. مکتب را از دست دادم اما بسیار خوش شانس هستم که توانستم از کودکی به تمرین فوتبال بپردازم. فوتبال، زندگی و حرفه من است پس فکر می کنم که تصمیم درستی گرفتم"

اعضای فامیل وی ۱۰ نفر است و وی بزرگترین برادر است. او و پدرش نان آوران خانه هستند و این فامیل از درآمد آنها امرار معاش می کند. از او پرسیدم که چرا مبلغ قرارداد باید بر اساس کیفیت بازی بازیکنان باشد. او گفت: " بعضی از بازیکنان در نتیجه گرفتن تیم نقش بیشتری دارند اما این به آن معنی نیست که تنها به یک بازیکن پول بیشتری پرداخته شود."

سالنگی در کابل به دنیا آمده است و دراین شهر هم بزرگ شده است اما اصلا او از پروان است، یکی از ولایت های مرکزی که نماینده آنها عقابان هندوکش است. وقتی که از او پرسیدم که دوست دارد با کدام تیم در فینال رو به رو شود، او  گفت: " شاهین آسمایی، این تیم مدافع عنوان قهرمانی و نماینده کابل است، فکر می کنم در کابل عقابان هندوکش هواداران زیادی دارد، در صورت قهرمانی ما در این فصل خیلی ها خوشحال می شوند."

عقابان هندوکش در ۱۱ میزان ۱۳۹۳ در استادیوم فوتبال افغانستان با برنده مسابقه تیم های شاهین آسمایی و دسپین غربازان رو در رو خواهد شد. این مسابقه به طور زنده از تلویزیونهای طلوع و لمر و رادیوهای آرمان اف ام و آراکوزیا اف ام پخش می شود.

 برای دیدن این مسابقه و پیگیری اخبار زنده آن به طور آن لاین به لینک های زیر مراجعه کنید.

تویتر: AfPremierLeague

فیس بوک: AfghanPremierLeague

و یوتیوب: https://www.youtube.com/afghanpremierleague