آخرین بازی مرحله مقدماتی لیگ برتر ۲۰۱۳ بین تیم شاهین آسمایی کابل و تیم جنوب شرقی، د آباسین څپې برگزار شد. برنده این بازی جواز حضور به مرحله نیمه نهایی را دریافت می کند و بازنده هم باید چمدان های خود را ببنند و با لیگ خداحافظی کند. در صورت تساوی هم شاهین به همراه عقابان هندوکش نماینده گان گروه ب در مرحله نیمه نهای خواهند بود.

با چهار بازیکن ملی پوشی که تیم شاهین دارد انتظار برد از این تیم بیشتر می رود هر چند د ابا سین څپې با شکست تیمی چون د میوند اتلان حریف دست و پا بسته ای برای شاهین نیست.
اولین شانس این بازی نصیب بازیکن قدرتی تیم شاهین، حشمت بارکزی شد. در دقیقه ۷ در حالیکه وی با دروازه ۶ متر فاصله داشت وی توپ ارسالی ازسمت راست به سمت گل روانه کرد. هر چند بعد از برخورد توپ به مدافع اباسین، دروازه بان این تیم بشیر درمان به راحتی آن را از آن خود کرد.

۱۰ دقیقه بعد، مهاجم اباسین، حشمت الله غزنوی در سمت راست محوطه ۱۸ قدم فضای خوبی را برای خود درست کرد. وی بلافاصله با شوتی به سمت چپ دروازه می رفت که دروازه شاهین را باز کند اما در آخرین لحظات این انگشتان حمید یوسف زی ، دروازه بان شاهین بود که توپ را روانه کرنرکرد.

این موقعیت خطرناکترین موقعیت د ابا سین در نیمه اول بود. در ادامه نیمه اول شوت های بازیکنان شاهین بود که دروازه بان تیم د ابا سین را حسابی آزار داد اما هیچ کدام از آنها تبدیل به گل نشد. در دقیقه ۳۳ در یک موقعیت تک به تک زین الدین  شریفی
  با درمان روبه رو شد که توپ را با فاصله ی زیادی از دروازه به بیرن زد. این موقعیت هم خطرناکترین موقعیت تیم شاهین در نیمه اول بود. نیمه اول بدون هیچ گلی به پایان رسید.

نیمه دوم با یک گل زیبا شروع شد. درست ۷ دقیقه از جریان بازی گذشته بود که، سید مقصود هاشمی با یک پاس  زیبا توپ را به بارکزی رساند. وی هم بدون هیچ مکث با یک ضربه بغل پای زیبا توپ را به گوشه چپ دروازه فرستاد در حالیکه تلاش درمان برای دفع این توپ بی فایده بود و بارکزی بعد از این گل برای جشن گلزنی خود به سمت تماشاگران رفت.

ترکیبی از پرس و بازی خوب تیم شاهین عملا تیم د ابا سین را فلج کرد. در حالیکه عدم خونسردی مهاجمان تیم شاهین سبب می شد که شوتهای آنها به هر جای می رفت بجز چهار چوب دروازه- بازی آنها در یک سوم زمین د ابا سین بسیار هجومی بود.  حمله، شوت و  هدر رفتن آن از سمت بازیکنان شاهین ریتم بازی شده بود به طوریکه برد این بازی قابل پیش بینی شده بود. محمد عارف یوسف زی مهاجم تیم د ابا سین در دقیقه ۹۰ موقعیت بدست آمده از فاصله ۱۲ متری را از دست داد.

بنابراین شاهین آسمایی بعد از عقابان هندوکش در جایگاه دوم گروه ب قرار گرفت. شاهین در مقابل دارنده عنوان قهرمانی، طوفان هیررود قرار گرفت در حالیکه عقابان هندوکش به مصاف تیم شمال، سیمرغ البرز در مرحله نیمه نهایی خواهد رفت.

شما می توانید ویدیوی کامل این بازی را در اینجا مشاهده کنید: