در دیدار امروز، بازی تنگاتنگ د سپین غر بازان در مقابل شاهین آسمایی قهرمان سال گذشته لیگ برتر افغانستان، تعداد زیادی را متحیر ساخت. باوجود اینکه د سپین غر بازان مهاجم خود، سلیم نعیمی را در دقیقه ۷۹ بازی با گرفتن کارت سرخ از دست داد، این دیدار با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. نعیمی بعد از مشاجره ای که بین او و بازیکن شاهین آسمایی رخ داد، نتوانست خود را کنترول کند و با سیلی به صورت حریف کوبید.
نخستین گل این دیدار، در دقیقه ۴۲ بازی و دراثرضربه پنالتی که توسط حشمت الله بارکزی مهاجم شاهین آسمایی زده شد، وارد دروازه گردید. این پنالتی زمانی به نفع شاهین آسمایی گرفته شد که بازیکن د سپین غر بازان، سمیع الله محمدی بازیکن خط میانی را، در داخل محوطه جریمه نقش بر زمین کرد.
همه چیزبرای د سپین غر بازان زمانی تمام شده به نظر رسید که نیمه اول با نتیجه ۱-۰ به نفع شاهین آسمایی اتمام یافت. شاهین آسمایی بعد از بازگشت بهترین بازیکنان اش از کوریا که به نمایندگی از افغانستان در مسابقات آسیا اشتراک کرده بودند ، با اقتدار کامل بازی می کرد.
نیمه دوم بازی مملو از حرکات تهاجمی و دفاعی از سوی هر دوتیم بود که هیچگونه فرصتی را به تیم مقابل نمی دادند. این روند به همین منوال ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۵۸، فقیر حسین همتی مهاجم تیم د سپین غربازان، با به ثمر رساندن یک گل بازی را به تساوی کشاند و روحیه تازه ای به این تیم بخشید.
سرنوشت مرحله نیمه نهایی، در بازی برگشت این دوتیم  بروز جمعه تاریخ ۳/۷/۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۰ دقیقه بعد از ظهر، رقم خواهد خورد

 
برای دیدن بهترین لحظات این دیدار، ویدیوی صحنه های برگزیده روز را در ذیل تماشا کنید: