شاهین آسمایی، قهرمان لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، جواز حضور در رقابت‌های جام شیخ کمال ۲۰۱۷ را به دست آورده است. این تورنمنت، هشت باشگاه فوتبال از کشورهای مختلف آسیایی را گرد‌هم می‌آورد. این رقابت‌ها از ۳۰ دلو تا ۱۴ حوت ۱۳۹۵ در شهر چیتاگونگِ بنگله‌دیش برگزار می‌شوند.

جام شیخ کمال یک تورنمنتِ بین‌المللی فوتبال است و باشگاه فوتبال چیتاگونگ آباهانی در مشارکت با فدراسیون فوتبال بنگله‌دیش از این رقابت‌ها میزبانی می‌کند. در مرحله گروهی این تورنمنت، ۳ تیم محلی و ۵ باشگاه خارجی به ۲ گروه تقسیم شده و با هم به رقابت می‌پردازند. از هر گروه، دو تیم برتر راهی مرحله نیمه‌نهایی شده و سرانجام برندگان این مرحله در مسابقه نهایی به مصاف هم می‌روند.

سال پار، دسپین‌غر بازان، قهرمان لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴، در جام شیخ کمال ۲۰۱۶ حضور داشت و به مقام سوم این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

اولین حضور شاهین آسمایی در یک تورنمنت بین‌المللی و در مرحله مقدماتی جام کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲۰۱۷ رقم خورد. متاسفانه این تیم در مجموع با نتیجه ۰-۱ مغلوب باشگاه فوتبال حاصلاتِ تاجیکستان شد.

شاهین آسمایی برای حضور در جام بین‌المللی شیخ کمال ۲۰۱۷ و رقابت در گروه " ب " این تورنمنت، امروز چهارشنبه مصادف با ۲۷ دلو ۱۳۹۵، راهی بنگله‌دیش می‌شود.

از آن‌جای که ۵ بازیکن شاهین، تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان را در جام قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا ۲۰۱۷ همراهی می‌کند، قرار است ۵ بازیکن جدید از تیم‌های زیر ۲۴ سالِ لیگ برتر افغانستان روشن به ترکیب این تیم ملحق شوند. این تصمیم توسط هیت مدیریت شاهین آسمایی در مشورت با فدراسیون فوتبال افغانستان گرفته شد.

برای آگاهی بیشتر درباره مسابقات و تمریناتِ آماده‌سازی شاهین آسمایی در جام بین‌المللی شیخ کمال ۲۰۱۷ ، وب‌سایت لیگ برتر افغانستان روشن، ( www.afghanpremierleague.com) ، و صحفه یوتیوت این لیگ، (www.youtube.com/afghanpremierleague) ، را لایک کنید. برای تماشای عکس‌های تیم‌های مورد علاقه خود در لیگ برتر افغانستان روشن، صحفه اینستاگرام این لیگ، Afghanpremierleague.official ، را لایک کنید.