کابل؛ ۱۴ سنبلۀ سال ۱۳۹۶، لیگ برتر افغانستان طی یک کنفرانس مطبوعاتی آغاز فصل ششم تورنمنت قهرمانی لیگ برتر افغانستان را به تاریخ ۱۶ ماه سنبلۀ سال ۱۳۹۶ رأس ساعت ۰۲:۰۰ بعد از ظهر در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد. 

در این کنفرانس مطبوعاتی، آقای یوسف کارگر، معاون تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان، آقای شفیق گوهری، کمیشنر لیگ برتر افغانستان، شفیع شریفی، رییس امور اداری روشن، و عبدالواحد واحدیار، نمایندۀ گروپ کمپنی‌های پامیر، حضور داشتند. 

کمیشنر لیگ برتر افغانستان بیان کرد: "بسیار خرسند استم که آغاز فصل ششم لیگ برتر افغانستان را اعلام می‌کنم. اینک بهترین بازیکنان فوتبال از سرتاسر کشور برای یک دوره مسابقات هیجان انگیز دیگر در شهر کابل گرد هم آمده اند. هزاران علاقه مند فوتبال بی‌صبرانه در انتظار تماشای رقابت تیم‌های مورد علاقۀ خود استند. با همکاری شریکان رسمی خود در فدراسیون فوتبال افغانستان، ما اطمینان داریم که این یکی از برترین فصل‌های لیگ برتر تا اکنون می‌باشد" افزون بر این، کمیشنر لیگ برتر افغانستان بر اهداف اصلی لیگ برتر افغانستان، دریافت استعدادهای تازۀ ورزشی و حمایت از جوانان فوتبالیست افغان، همچنان بر ترویج صلح و ایجاد فضای همدیگرپذیری از طریق فوتبال در افغانستان تأکید نمود. آقای گوهری علاوه کرد: "لیگ برتر افغانستان موفقانه به اهداف خود دست خواهد یافت و همواره به همکاری با فدراسیون فوتبال افغانستان و سایر شرکای رسمی خود برای بهبود فوتبال متعهد می‌باشد". 

راه اندازی فصل ششم لیگ برتر نشانگر به انجام رسیدن موفقانۀ تورنمنت های منطقوی سال ۱۳۹۶ (به سوی لیگ برتر) می‌باشد که طی آن در سرتاسر کشور، از هر زون ۲۱ بازیکن برتر برای تیم‌های نماینده انتخاب گردید.

شاهین آسمایی، د میوند اتلان، طوفان هریرود، سیمرغ البرز، موجهای آمو، د سپین غر بازان، د اباسین څپې، و عقابان هندوکش از جمله هشت تیم لیگ برتر می باشند که از ۳۴ ولایت افغانستان نمایندگی می‌کنند و در مرحلۀ گروهی این تورنمنت در برابر همدیگر به رقابت می‌پردازند، طوری که در نهایت ۴ تیم برتر به مرحلۀ نیمه نهایی راه پیدا می‎کنند. 

مراسم گشایش لیگ برتر سال ۱۳۹۶ با اجرای زندۀ آهنگ لیگ برتر توسط خواننده های سرشناس افغان آغاز می‌شود، طوری که حاضرین در ستودیوم لباس‌های رنگین بیرق افغانستان را بر تن می‌داشته باشند و لیگ به تعقیب ده ها برنامه و مراسم هیجان انگیز و غافلگیر کنندۀ دیگر آغاز می‌شود. 

در نخستین روز این تورنمنت، تیم قهرمان فصل پنجم و نمایندۀ زون کابل، شاهین آسمایی، به مصاف نمایندۀ زون شرق، د سپین غر بازان می رود. دو گروه (الف و ب) تورنمنت قهرمانی لیگ برتر افغانستان در سال ۱۳۹۶، طی مراسم خاص از طریق قرعه کشی مشخص گردید. این مراسم به تاریخ ۳ سنبله در شهر کابل راه اندازی و از طریق تلویزون نشر گردید. 

کرام الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال افغانستان چنین اظهار نظر کرد: "در ابتدا جا دارد آغاز فصل ششم لیگ برتر فوتبال افغانستان را خدمت یکایک مردم شریف و عزیز افغانستان تبریک بگویم. خوشحال هستم که فدراسیون فوتبال افغانستان با همکاری موبی گروپ و با حمایت کننده های مالی این لیگ، روشن و گروپ کمپنی های پامیر پنج فصل را به خوبی و موفقیت سپری کردیم و حال فصل ششم این لیگ را آغاز می نماییم. در حالیکه برگزاری این لیگ با مشکلات کوچکی همراه است ولی تمام سعی و تلاش 

همکاران ما این است تا این مشکلات نیز حل شود و در آیندۀ نزدیک یک لیگ معیاری و بدون مشکل داشته باشیم. مسئولین فدراسیون فوتبال افغانستان و لیگ برتر فوتبال نشست های متعددی را با مسوولین کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته اند و برنامۀ ما این است که بتوانیم لیگ برتر را رشد داده و لیگ ما توجه همه را جلب نماید. همچنان، طی صحبت با مسوولین کنفدارسیون فوتبال آسیا، از این به بعد قرار بر آن است تا قهرمان لیگ برتر فوتبال افغانستان به نماینده گی از افغانستان در مسابقات جام باشگاه های اسیا حضور داشته باشد. باز هم آرزومندم فصل ششم یک فصل خوب و موفق باشد و از همه مردم عزیز خواهان هستم تا به ورزشگاه آمده و تیم مورد علاقه خود را حمایت نمایند". 

مراسم گشایش رویداد اصلی لیگ برتر افغانستان و همچنان تمامی مسابقات این تورنمنت هیجان انگیز به صورت زنده از طریق تلویزون‌های طلوع و لمر، همچنین از طریق رادیوهای آرمان و آراکوزیا اف ام پخش می‌شود. برعلاوه، کلیپ‌ها و تصاویر این رقابت‌ها به صورت آنلاین از طریق صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان وسایر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی لیگ برتر افغانستان نشر می‌شود. برای تماشای کلیپ‌های لحظات برتر این رقابت‌ها، صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague) را تعقیب کنید. برای دریافت تصاویر تازۀ تیم‌های مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آیندۀ لیگ برتر افغانستان به صفحۀ رسمی لیگ (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.