برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته، تیم ملی فوتبال افغانستان میزبان تیم ملی پاکستان در استادیوم  فدراسیون فوتبال افغانستان در کابل است. این مسابقه ساعت ۴ بعد از ظهر روز بیستم آگوست شروع می شود. این مسابقه اولین مسابقه بین المللی بعد از حضور تیم ملی ترکمنستان در کابل در سال ۲۰۰۳ برای مسابقات انتخابی جام جهانی است.  

یوسف کاکر سرمربی تیم ملی افغانستان گفت: "  ما امیدواریم که این بازی باعث شود تا کابل میزبان مسابقات بین المللی بیشتری شود طوریکه تیم ملی مان مجبور نباشد برای بازی های خانگی به کشوری دیگری برود" او همچنین اضافه کرد که " من مطمین هستم که این مسابقه به درک و تفاهم بهتری بین دو کشور افغانستان و پاکستان منجر خواهد شد."

آخرین باری که تیم های ملی افغانستان و پاکستان در کابل رو در روی هم شدند مربوط به سال ۱۹۷۶ (۱۳۵۵)  می شود. با توجه به اوضاع متشنج سیاسی آن زمان بین افغانستان و پاکستان در اواسط دهه ۷۰، خیلی ها از میزبانی افغانستان و قبول پذیرش آن توسط پاکستان تعجب زده شدند. 

در تابستان ۱۹۷۶، ده ها هزار تن از علاقمندان در محوطه اطراف استادیوم تاریخی قاضی و چمن حضوری به یابود جشن سالگرد جمهوری افغانستان حضور داشتند. برای سرگرمی حضار گروه های موسیقی از سرتاسر جنوب و مرکز آسیا، رژه  نیروهای نظامی که توجه ریس جمهور داوودخان را به خود جلب کرد بود، و مکانهای که توسط وزارت خانه های دولتی برای سرو غذا و ارایه سرگرمی های هنری، تهیه دیده شده بود.   

یکی از محورهای جشنواره هفتگی مسابقات فوتبال بود. در سالهای گذشته، تیمهای مشهوری از ایران، پاکستان، هند، ترکیه، و کشور تاجیکستان که قبلا تحت کنترل شوری سابق بود، در تورنمت جشن سالگرد جمهوری افغانستان حضور داشتند که این بازیها در استادیوم قاضی برگزار می شد. جمعیتی در حدود ۲۰۰۰۰ هزار نفر یا بیشتر تماشاگر این بازیها بودند، حضور جمعیت مشتاق به حدی بود که تعدادی از تماشاچی ها در محوطه دور زمین فوتبال ، نظاگر بازیها بودند. 

اما در سال ۱۹۷۶، افغانستان میزبان یک تیم خاص بود، تیم ملی پاکستان برای مسابقه با تیم های الف و ب افغانستان به کابل آمده بود. 

تیم ملی الف افغانستان تیم ملی پاکستان را با نیجه یک بر صفر در استادیوم قاضی شکست داد. گزارش ناظران حاکی از یک جو دوستانه و درخور احترام بود اما در باز ی دیگر که بازی سخت و نفس گیر بود،  تیم ملی ب افغانستان با نیجه یک بر صفر مغلوب پاکستان شد. ریس جمهور، داوود خان از احوالپرسی و تبریک گویی اعضای تیم بعد از اتمام مسابقه و در زمین بازی بسیار خرسند بود. وی مبلغ ۵۰۰۰ هزار افغانی را که معادل سه ماه حقوق یک کارمند دولتی بود، به عنوان پاداش به هر یک از بازیکنان تیم اعطا کرد. این اولین باری بود که حکومت افغانستان به طور آشکارا و در ملا عام از بازیکنان حرفه ای فوتبال ، قدردانی به عمل آورد.