امروز، ۱۸ میزان ۱۳۹۷، نمایندۀ زون شمال کشور در مقابل تیم زون غرب ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر در فدراسیون فوتبال افغانستان به رقابت می‌‎پردازد. 

هردو تیم در رقابت هشتم مرحلۀ گروهی فصل ششم به مصاف هم رفتند و بازی با نتیجۀ تساویی ۱ – ۱ به پایان رسید و هر دو تیم یک امتیاز کسب نمودند، طوری که سیمرغ قبلاً هم سه امتیاز به نام خود ثبت داشت و به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه یافت اما طوفان هریرود در جهت دیگر، با کسب تنها یک امتیاز از مرحلۀ گروهی حذف شد اما در نبرد بعدی در برابر د اباسین څپې، با نتیجۀ چشمگیر ۶ – ۰ اما بسیار ناوقت، حریف خود را شکست داد. 

سیمرغ البرز، نمایندۀ زون شمال نتوانست حریف خود، شاهین آسمایی را در مرحلۀ نیمه‌نهایی شکست بدهد و در نهایت مجبور شد برای مقام سوم در برابر د سپین‌غر بازان رقابت انجام بدهد. به نظر می‌رسید تیمی که قبلاً تاریخچۀ چندان بدی در لیگ برتر نداشت، این بار خوش شانس نبود و در نهایت مقام چهارم فصل هفتم را از آن خود ساخت. 

هر دو تیم امسال در گروه "ب" قرار دارند و از قرار تغیرات کلی که در ترکیب ۲۱ بازیکن هر یک از ۸ تیم اصلی لیگ وضع شده، هیچ چیزی قابل پیشبینی نیست، گرچند، به نظر می‌رسد که سیمرغ البرز نسبت به حریف خود بیشتر متعهد به پیروزی است. 

مربی تیم طوفان هریرود، آقای حمیدالله مسعود گفت: "تیم طوفان هریرود نسبت به سال گذشته تا حدی بیشتر آماده است و از آنجا که یک تعداد بازیکنان تازه را در ترکیب تیم خود جذب کرده ایم، امیدوار استیم که در این فصل نتیجۀ بهتر اخذ نمائیم. حریف امروز طوفان هریرود، سیمرغ البرز همیشه در لیگ برتر افغانستان قوی ظاهر شده و تیم خوبی است چون که بهترین بازیکنان را در ترکیب خود دارد. به هر حال، پیشبینی کردن بازی فوتبال کار آسان نیست، اما با وجود این، بازیکنان جدیدی در ترکیب تیم ما جاگزین شده اند، بعضی از بهترین بازکنان مثل سعید ابراهیمی و یارمحمد ذکرخیل به تیم ما پیوسته اند اما باز هم نمی‌توان دقیقاً گفت که بازی امروز چگونه خواهد بود." 

آقای امان فیضی، مدیر تیم سیمرغ البرز گفت: "بازی امروز یکی از بازی‌های اساس برای هر دو تیم است، چون موفقیت در این رقابت برای هر دو تیم اهمیت دارد و تیم طوفان نیز قوی است. اما روحیۀ بازیکنان ما نیز خوب است و از آنجا که سیمرغ تا به حالا در مقابل طوفان هیچ برد نداشته، تلاش بازیکنان ما این است که برندۀ این رقابت شوند". ایشان علاوه کردند: "نسبت به سال گذشته تقریباً هفتاد در صد تغیرات در ترکیب تیم وضع شده، بازیکنان جوان به تیم پیوسته اند، و یک عده بازیکنان سابقه در ترکیب تیم وجود ندارند. نظر به خط قلم باید طوفان برنده شود ولی جوانان ما با مورال وارد میدان می‌شوند، از آمادگی کامل برخوردار استند و ما برای موفقیت به رقابت می‌پردازیم – حتی برای تساوی هم نه."

رقابت میان تیم‌های طوفان هریرود و سیمرغ البرز به صورت زنده از طریق تلویزون‌های طلوع و لمر، همچنان از طریق رادیوهای آرمان و اراکوزیا اف ام نشر می‌شود. برای تماشای لحظات برتر این رقابت‌ها شامل صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان (www.youtube.com/afghanpremierleague) شوید. همچنان شما می‌توانید تصاویر بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان را از انستاگرام لیگ برتر  (Afghanpremierleague.official)دریافت کنید. برای معلومات بیشتر به صفحۀ لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com) مراجعه نمائید.