دسپین‌غر بازان به نمایندگی از حوزه شرق افغانستان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴، قدم به کابل گذاشت. این تیم تحت نظارت و هدایت یک مربی تاجیکستانی دارای مدرک مربی‌گری فیفا قرار داشت.

د‌سپین‌غر بازان توانست با برتری ۴-۳ در یک مصاف هیجان‌انگیز پنالتی، قطار قهرمانی‌های شاهین آسمایی را در فصل چهارم متوقف کرده و اولین قهرمانی تاریخی خود را در لیگ برتر افغانستان روشن جشن بگیرد.

بر اساس قرعه‌کشی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، د‌سپین‌غر بازان در گروه " ب " در کنار تیم‌های عقابان هندوکش، سیمرغ البرز، و موج‌های آمو قرار گرفت.

بازان فصل پنجم را با تکیه بر قهرمانی قابل‌توجه خود در سال ۱۳۹۴، و با امید دفاع از عنوان قهرمانی خود شروع کرد. اما به طور شگفت‌آوری، در اولین بازی گروهی خود با نتیجه ۲-۲ در مقابل سیمرغ البرز متوقف شد. هم‌چنین، بازی تهاجمی این تیم در دومین بازی مرحله گروهی در مصاف با عقابان هندوکش هم با نتیجه مساوی ۰-۰ به پایان رسید. دومین مساوی این تیم احتمال حذف شدن بازان را بسیار بالا برد.

دسپین‌غر بازان در سومین بازی گروهی خود در برابر موج‌های آمو در کمین هر فرصتی برای کسب اولین پیروزی و جلوگیری از خطر حذف زود‌هنگام بود، اما با نتیجه ۰-۲ مغلوب آمو شد. بازان با کسب دو مساوی و یک شکست نتوانست جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی فصل پنجم را از آن خود کرده و به جای‌گاهی بهتر از هفتم دست پیدا نکرد.

قسمت‌های حساسِ بازی‌های د‌سپین‌غر بازان در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن، www.youtube.com/afghanpremierleague، در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تیم و رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن، به وب‌سایت رسمی این لیگ، www.afghanpremierleague.com مراجعه کنید. برای تماشای عکس‌های بیشتر تیم د‌سپین‌غر بازان ، صفحه اینستاگرام لیگ برتر افغانستان روشن، afghanpremierleague.official، را لایک کنید.