د‌میوند اتلان، از آن‌جای که در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴ در ضربات پنالتی، با نتیجه ۲-۴ مغلوب د‌سپین‌غر بازان شد، فصل پنجم لیگ برتر افغانستان روشن را با انگیزه به خانه بردن جامِ قهرمانی شروع کرد. مربیانِ دوره دیده فیفا، وظیفه هدایت و تمرین دادن بازیکنان این تیم را بر عهده داشتند.

در مرحله گروهی، اتلان با موفقیت تیم‌های طوفان هریرود و د‌اباسین څپې را شکست داد؛ هرچند، در مقابل شاهین آسمایی با نتیجه ۰-۱ بازنده شد. این تیم با ۶ امتیاز و تفاضل گول بهتر به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ صعود کرد جای‌که  باید در دو بازی رفت و برگشت به مصاف موج‌های آمو می‌رفت. میوند در بازی رفت با نتیجه ۳-۲ و در بازی برگشت با نتیجه ۲-۰ از سد موج‌های آمو گذشت و با ارایه این عمل‌کردِ قاطع به مسابقه نهایی این فصل قدم گذاشت.

همان‌طوری که گمان می‌رفت، مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، یکی از سخت‌ترین رقابت‌های فصل پنجم د‌میوند اتلان بود چون باید با شاهین آسمایی، تیمی که ۲ عنوان قهرمانی را در کارنامه خود داشت، رو‌به‌رو می‌شد. اتلان با این‌که توانست در نیمه اول دروازه خود را بسته نگه دارد اما تلاش‌ این تیم برای گول‌زنی هم راه به جایی نبرد. در نیمه دوم که رقابت بسیار هیجان‌انگیز شده بود، شاهین اولین گول مسابقه را به ثمر رساند در حالی‌که اندکی بعد از آن، سعید ابراهیمی، بازیکن میوند، توانست از روی نقطه پنالتی نتیجه را مساوی کند. در ادامه، حملات شاهین این تیم را مستحق یک برتری ۲-۱ کرد.

د‌میوند اتلان مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ را با نتیجه ۱-۲ به شاهین آسمایی واگذار کرد و به عنوان نایب قهرمان این فصل شناخته شد.

از چهر‌های کلیدی این تیم در این فصل می‌توان به نام‌های چون قیوم څپاند ، فیض فیضی، یار‌محمد ذاکر‌خیل، منان عظیمی، سعید ابراهیمی، سید‌باقر میرسلیمی، و مرتضی جعفری اشاره کرد. 

یار‌محمد ذاکر‌خیل با سرافرازی توانست جایزه بهترین بازیکن این فصل را برای د‌میوند اتلان به ارمغان بیاورد.

مسابقات و قسمت‌های حساس بازی‌ها در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن www.youtube.com/afghanpremierleague در دسترس قرار دارد. برای تماشای عکس‌های بیشتری از فصل پنجم ، اینستاگرامِ لیگ برتر افغانستان روشن   afghanpremierleague.officialرا تعقیب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ به وب‌سایت این لیگ، به آدرس www.afghanpremierleague.com مراجعه کنید.