فصل ششم لیګ برتر افغانستان به باور علاقه‌مندان فوتبال یکی از پر هیجان ترین فصل‌ها در تاریخ فوتبال کشور به حساب آمد. طوری که میلیون‌ها افغان در هر گوشه و کنار کشور و سایر افغان‌های مقیم در خارج با اشتیاق فراوان لحظه به لحظه این رویداد را تعقیب نمودند. کمپاین فوتبالی رویداد اصلی لیگ و نیز تورنمنت‌های منطقه‌یی با حساس‌ترین رقابت‌های فوتبالی میان ورزیده ترین بازیکنان و تیم‌ها با موفقیت به پایان رسید. 

لیگ برتر این بار دستاوردهای بی‌سابقه داشت، خصوصاً با به راه انداختن مسابقات در جریان شب در شعاع نورافکن‌ها پس از حدود ۴۳ سال. مسابقات شبانگاهی توسط هزاران تن تماشاچی در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان استقبال شد. همچنان، بر اساس آمار، حضور پررنگ فامیل‌ها و خانم‌ها در استیدیوم بسیار شایان بود؛ طوری که بیش از ۹۰۰۰ تماشاچی برای تماشای مسابقۀ نهایی در استیدیوم گردهم آمدند که بیشتر از ۱۰۰۰ شان خانم‌های افغان بودند. قابل ذکر است که تهدیدات امنیتی هیچ تغیری در وضع این رویداد نداشت، برعکس، علاقه‌مندان فوتبال بیشتر از هر زمانی برای تعقیب رقابت‌های نهایی فصل گذشتۀ لیگ گرد هم آمدند. 

هشت تیمی که از ۳۴ ولایت افغانستان نمایندگی می‌کنند در مرحلۀ گروهی این رویداد در برابر هم به رقابت پرداختند. شاهین آسمایی، سیمرغ البرز، د سپین‌غر بازان، و د میوند اتلان تیم‌هایی بودند که به مرحلۀ نیمه-نهایی راه یافتند. علاقه‌مندان فوتبال از تماشای بازی تیم‌هایی که به مرحلۀ نیمه-نهایی راه یافتند، بسیار هیجان‌زده بودند. شاهین آسمایی و د میوند اتلان نظیر سال پار دو تیم فینالیست این رقابت‌ها شدند. 

شاهین آسمایی در برابر هزاران تن علاقه‌مندان خود در این فصل عملکرد بسیار عالی از خود به نمایش گذاشت و الی بازی نهایی که در برابر تیم حریف خود، د میوند اتلان، با نتیجۀ ۴ – ۳ پیروز شد و جام قهرمانی این رقابت‌ها را برای بار چهارم در تاریخ این رقابت‌های فوتبالی کسب نمود. تیم شاهین آسمایی برندۀ عنوان قهرمانی فصل‌های دوم، سوم، پنجم و همچنان برندۀ عنوان قهرمانی فصل ششم این لیگ می‌باشد. باوجود تمامی تلاش‌ها، نمایندۀ زون جنوب، تیم د میوند اتلان، به صورت متواتر برای دومین بار نائب قهرمان این رقابت‌ها شد. 

در مرحلۀ نیمه‌نهایی، تیم د سپین‌غر بازان پس از ۹۰ دقیقه بازی هیجان انگیز حریف خود، تیم سیمرغ البرز را با نتیجۀ ۰ – ۱ از پیش‌رو پرداشت و مقام سوم را از آن خود ساخت. با این موفقیت، تیم د سپین‌غر بازان شائستگی خود را نسبت به سال پار تثبیت نمود، از آن‌جایی در فصل گذشته این تیم از مقام گروهی فراتر نرفت. اما در جهت دیگر، سیمرغ البرز نتوانست در این فصل خوب بدرخشد و در نهایت مقام چهارم را از آن خود ساخت. 

امرالدین شریفی، مهاجم تیم د میوند اتلان، کفش طلایی این فصل را به دست آورد. حمیدالله وکیلی، دروازه‌بان اتلان، لقب بهترین دروازه‌بان این فصل را کسب نمود و جایزۀ بازی جوانمردانه به تیم طوفان هریرود اختصاص یافت. 

کلیپ‌های مکمل و لحظات برتر رویداد فصل ششم لیگ برتر افغانستان در صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague).  قابل دسترسی است. برای تماشای عکس‌های تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید.