فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی، با برگذار نمودن رقابت‌های هیجان انگیز در جریان شب در پرتو نورافگن‌های بزرگی که سال گذشته نصب گردیده بود، و با حضور پر رنگ تماشاچیان در استیدیوم، یک بار دیگر توجه میلیون‌ها افغان را در داخل و خارج از کشور به خود جلب نمود. رقابت‌های منطقوی فصل هفتم نیز به پیمانۀ رقابت‌های رویداد اصلی حساس و هیجان انگیز بود، و برترین بازیکنان هر زون توسط کادر فنی لیگ برتر، با همکاری فدراسیون فوتبال افغانستان انتخاب گردیدند که بعداً پس از حضور در کابل، در تیم مربوطۀ خود که از یکی از ۸ زون متشکل از ۳۴ ولایت کشور نمایندگی می‌کرد، به مصاف حریفان خود رفتند. 

بر اساس نتیجۀ قرعه‌کشی، شاهین آسمایی، د اباسین څپې، موج‌های آمو، د سپین‌غر بازان در گروه "الف"، و طوفان هریرود، د میوند اتلان، سیمرغ البرز، عقابان هندوکش در گروه "ب" قرار گرفتند – و، رقابت‌ها در ۱۵ میزان ۱۳۹۷ آغاز شد. 

شاهین آسمایی، تیمی که از چند سال بدینسو عنوان قهرمانی را حفظ کرده، قرار بود در مرحلۀ گروهی به مصاف تیم‌های د سپین‌غر بازان، د اباسین څپې و موج‌های آمو به رقابت بپردازد. این تیم یک بار دیگر برتری خود را با شکست دادن هر سه حریف خود تثبیت کرد و با مجموع ۹ امتیاز و هیچ باخت، از صدر جدول گروه "الف" به مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل هفتم صعود کرد. 

در جهت دیگر، طوفان هریرود، نخستین قهرمان لیگ برتر افغانستان در سال ۱۳۹۱، قرار بود در برابر سیمرغ البرز، نمایندۀ زون شمال، د میوند اتلان، دو دور نائب‌قهرمان لیگ برتر، و عقابان هندوکش مبارزه کند. همانند شاهین آسمایی، این تیم نیز در پی شکست دادن سه حریف خود، با مجموع نه امتیاز از صدر جدول مربوطۀ خود به مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل هفتم صعود کرد. 

به دنبال این دو تیم صدر نشین، د میوند اتلان و د اباسین څپې نیز به ترتیب تنها با ۶ و ۴ امتیاز به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه یافتند. رقابت‌های مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل هفتم بسیار زود و تنها با دو رقابت برگذار شد. شاهین آسمایی در برابر دو دور حریف فینالیست خود، د میوند اتلان، به رقابت پرداخت و این تیم را با نتیجۀ ۱ – ۰ شکست داد، در حالی که طوفان هریرود به مصاف د اباسین څپې رفت و با پیروزی به نتیجۀ ۴ – ۰ در رقابت نهایی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی به مصاف تیم شاهین رفت. 

سفر بی فراز و نشیب طوفان هریرود در فصل هفتم همچنان ادامه یافت، و این تیم حریف پرافتخار خود را در رقابت نهایی که به تاریخ ۳ عقرب ۱۳۹۷ در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار گردید، شکست داد و قهرمان فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی شد. 

رقابت نهایی به ۳۰ دقیقه وقت اضافی، دو نیمۀ ۱۵ دقیقه‌ای واگذار شد. طوفان هریرود گول شائستۀ خود را در دقیقۀ ۱۰۲ بازی به ثمر رساند و در دقایق باقی‌مانده با روش دفاعی بازی کرد، در حالی که، شاهین آسمایی، با وجود تمام تلاش‌ها در نهایت با ویسل حکم باخت خود را قبول کرد و طوفان هریرود، نخستین قهرمان لیگ برتر در سال ۱۳۹۱، تاریخ را پس از ۶ سال تکرار کرد. 

سیمرغ البرز جایزۀ بازی جوانمردانه را کسب کرد. یار محمد ذکرخیل از طوفان هریرود جایزۀ بهترین بازیکن و کفش طلایی را از آن خود ساخت. حمیدالله وکیلی از تیم د میوند اتلان جایزۀ بهترین دروازه‌بان این تورنمنت را کسب کرد.

کلیپ‌های مکمل و لحظات برتر بازی نهایی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی در صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague) قابل دسترسی است. برای تماشای عکس‌های تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) لیگ برتر را لایک کنید. 

 

 

نتایج رقابت‌های فصل هفتم

۱۵ میزان ۱۳۹۷

شاهین آسمایی در دیدار نخست فصل هفتم پیروز شد

۱۶ میزان ۱۳۹۷

د میوند اتلان با نتیجۀ ۲ – ۰ از سد عقابان هندوکش عبور کرد

۱۷ میزان ۱۳۹۷

د اباسین څپې د سپین‌غر بازان را شکست داد

۱۸ میزان ۱۳۹۷

طوفان هریرود با نتیجۀ ۱ – ۰ سیمرغ البرز را شکست داد

۱۹ میزان ۱۳۹۷

شاهین آسمایی د اباسین څپې را شکست داد

۲۰ میزان ۱۳۹۷

د میوند اتلان در برابر تیم طوفان هریرود به زانو درآمد

۲۱ میزان ۱۳۹۷

رقابت میان تیم‌های د سپین‌غر بازان و موج‌های آمو با تساویی ۱ – ۱ به پایان رسید

۲۲ میزان ۱۳۹۷

سیمرغ البرز عقابان هندوکش را شکست داد

۲۳ میزان ۱۳۹۷

شاهین آسمایی د سپین‌غر بازان را شکست داد

۲۴ میزان ۱۳۹۷

د میوند اتلان به مرحلۀ نیمه‌نهایی صعود کرد

۲۵ میزان ۱۳۹۷

د اباسین څپې به مرحلۀ نیمه‌نهایی صعود کرد

۲۶ میزان ۱۳۹۷

طوفان هریرود در سومین رقابت خود در مرحلۀ گروهی پیروز شد

۳۰ میزان ۱۳۹۷

شاهین آسمایی به مرحلۀ نهایی فصل هفتم لیگ برتر بنیاد رحمانی صعود کرد

۱ عقرب ۱۳۹۷

طوفان هریرود به مرحلۀ نهایی فصل هفتم لیگ برتر بنیاد رحمانی صعود کرد

۳ عقرب ۱۳۹۷

طوفان هریرود عنوان قهرمانی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی را کسب کرد