دومین رقابت مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی امروز، اول عقرب ۱۳۹۷، در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان در راه است. اباسین څپې به مصاف طوفان هریرود می‌رود. این رقابت ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر راه‌اندازه می‌شود. 

شب گذشته، شاهین آسمایی در نخستین رقابت مرحلۀ نیمه‌نهایی د میوند اتلان را شکست داد. تیم د میوند اتلان در فصل هفتم خوب ظاهر نشد و در نهایت در برابر شاهین آسمایی به زانو درآمد، در حالی که شاهین آسمایی به صورت پی‌هم برای ششمین بار به مرحلۀ نهایی راه یافت. 

اباسین څپې در سومین رقابت مرحلۀ گروهی به مصاف د سپین‌غر بازان رفت و حریف خود را با نتیجۀ ۳ – ۲ شکست داد. در ادامه، این تیم در پنجمین رقابت مرحلۀ گروهی به مصاف شاهین آسمایی رفت و با نتیجۀ ۱ – ۰ شکست خورد. در نهایت، د اباسین څپې و موج‌های در سومین دیدار خود در مرحلۀ گروهی با هم به رقابت پرداختند؛ بازی با نتیجۀ تساوی ۱ – ۱ به پایان رسید و د اباسین څپې تنها با ۴ امتیاز به نیمه‎نهایی راه یافت. 

اما طوفان هریرود در نخستین دیدار خود به مصاف سیمرغ البرز رفت و این تیم را با نتیجۀ ۱ – ۰ از پیش رو برداشت. تیم مذکور در رقابت دوم خود به مصاف میوند اتلان رفت و این تیم را با نتیجۀ ۳ – ۰ به زانو درآورد. در نهایت، در آخرین رقابت خود در مرحلۀ گروهی به مصاف عقابان هندوکش رفت و این تیم را نیز با نتیجۀ ۳ – ۰ شکست داد و با مجموع ۹ امتیاز، راهی مرحلۀ نیمه‌نهایی شد. 

حمید مسعودی، مربی تیم طوفان هریرود گفت: "به تعقیب بازیی که تیم ما در برابر عقابان هندوکش انجام داد، ما سه روز رخصتی داشتیم و در این فرصت نیز تمرینات خود را ادامه دادیم تا این که تیم ما آماده باشد. ترکیب ما طبق معمول در بازی امروز نیز همان ترکیب ۴ – ۴ – ۲ می‌باشد، البته قبلاً در برابر عقابان هندوکش از بازیکنان ذخیره استفاده کردیم اما در بازی امروز دوباره بازیکنان اصلی خود را راه می‌دهیم و هیچ بازیکن مصدوم یا محروم نداریم." ایشان علاوه کردند: "تیم حریف ما تیم خوبی است، تا کنون برای رسیدن به مرحلۀ چهار بهترین، بازی خوبی از خود ارائه کرده اند، تیمی است که می‌توان رویش حساب کرد اما پیش‌بینی فوتبال کار ساده نیست، دقیقاً نمی‌توان گفت بازی چگونه خواهد بود، البته هر تیمی که از شانس‌ها استفادۀ خوب می‌کند همان تیم برنده می‌شود". 

مربی تیم د اباسین څپې، الیاس منوچهر گفت: "تیم اباسین څپې آمادگی خاص گرفته، فعلاً تمام بازیکنان قرنطین می‌باشند، تمام شان آمادگی دارند که امشب یک بازی خوب، بسیار جالب، بسیار حساس را به نمایش بگذارند و ثابت می‌سازند که همان تیمی استند که به نیمه‌نهایی راه یافته اند و اکنون تلاش می‌کنند تا به بازیی نهایی راه پیدا کنند. ترکیب تیم ما عموماً ۴ – ۴ – ۲ بوده اما باوجود این همواره تغیرات ایجاد کرده‌ایم، بعضی وقت‌ها ۴ – ۲ – ۳ – ۱ بازی کرده‌ایم، ۴ – ۱ – ۴ – ۱ بازی کرده‌ایم، و بر حسب ضرورت تغیرات وارد می‌شود و تمام بازیکنان ما صحتمند و آماده می‌باشند". ایشان علاوه کردند: "تیم طوفان هریرود که یک تیم بسیار پرقدرت است، مصارف بسیار گزاف کرده، همچنان بازیکنان ملی‌پوش در اختیار دارد ولی ما می‌خواهم این بار حریف خود را شکست بدهیم و برندۀ میدان شویم". 

رقابت میان تیم‌های طوفان هریرود و اباسین څپې به صورت زنده از طریق تلویزون‌های طلوع و لمر، همچنان از طریق رادیوهای آرمان و اراکوزیا اف ام نشر می‌شود. برای تماشای لحظات برتر این رقابت‌ها عضویت صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان(www.youtube.com/afghanpremierleague)   را کسب کنید. همچنان شما می‌توانید تصاویر بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان را در انستاگرام لیگ برتر   (Afghanpremierleague.official)تماشا کنید. برای جزئیات بیشتر و معلومات در مورد رویدادهای آینده به صفحۀ لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com)  مراجعه نمائید.