رقابت های زون مرکز تورنمنت منطقوی (به سوی لیگ برتر) به تاریخ ۵ ثور ۱۳۹۶ در غازی ستودیوم به راه انداخته شد. در این رقابت ها، ۱۰ تیم منتخب برای کسب مقام نخست با هم به رقابت پرداختند و مهارت های فوتبالی بازیکنان خود را به نمایش گذاشتند. بر اساس قرعه کشی رقابت های زون مرکز تورنمنت منطقوی لیگ برتر افغانستان، تیم های "اتحاد، سره میاشت، سباوون، جوانان اردو، و امرخیل" در گروه "الف" و تیم های "فیروزی، سفیر، اردو، جوانان پنجشیر، و استقلال" در گروه "ب" قرار گرفتند. 

هیئت تخنیکی فدراسیون فوتبال نیز در این مسابقات جهت انتخاب ۲۱ بازیکن برتر تیم شاهین آسمایی در فصل ششم لیگ برتر افغانستان حضور داشت. 

به صورت مجموعی، در این تورنمت ۲۰ مسابقه به راه انداخته شد که در پایان، تیم های "سفیر" و "سره میاشت" در مسابقۀ نهایی زون مرکز تورنمنت منطقوی لیگ برتر به مصاف هم رفتند. در مسابقۀ نهایی، تیم سفیر در نیمۀ اول دچار مشکلات تخنیکی فراوان شد و بلاخره با نتیجۀ ۲ – ۰ در برابر سره میاشت شکست خورد و مقام دوم این رقابتها را از آن خود ساخت. تیم سره میاشت با این قهرمانی به صورت متواتر برای سال دوم عنوان قهرمانی تورنمنت منطقوی لیگ برتر افغانستان را از آن خود می سازد. 

علاوه بر این، فرهاد اندر جایزۀ بهترین بازیکن این تورنمنت را به دست آورد، کاوش حیدری جایزۀ بهترین دروازه بان را کسب کرد، و جایزۀ بازی جوانمردانه به تیم استقلال اهدا گردید. 

قهرمان سه دور لیگ برتر افغانستان و تیم صدر جدول در سال ۲۰۱۵، شاهین آسمایی، نمایندۀ زون مرکز (کابل) است. این تیم یکی از قدرتمندترین تیم های لیگ برتر افغانستان در تمام دوره ها به حساب می آید که طرفداران بی شماری را به خود جلب کرده. 

رویداد اصلی لیگ برتر افغانستان به صورت زنده از طریق تلویزون های طلوع و لمر، همچنان از رادیو های آرمان و آراکوزیا پخش می شود. برای تماشای کلیپ های این مسابقات به صفحۀ یوتیوب www.youtube.com/afghanpremierleague مراجعه کنید. برای  جزئیات بیشتر به صفحۀ رسمی لیگ برتر افغانستان روشن www.afghanpremierleague.com مراجعه کنید.