لیگ برتر افغانستان برای ششمین سال تورنمنت زون شرقی را در شهر جلال آباد ولایت ننگرهار برگزار کرد، رقابت¬هایی که به عنوان مسیری سرنوشت ساز برای جوانان مستعد فوتبالیست این زون به راه انداخته شد تا آنها بتوانند به ترکیب تیم "د سپین غر بازان" راه پیدا کنند. این تورنمنت از ۲۳ الی ۲۶ جوزای سال ۱۳۹۶ اجرا شد. پنج تیم "ننگرهار «الف»"، "ننگرهار «ب»"، "نورستان"، و "کنر" در این رقابت ها شرکت کردند.

تیم "د سپین غر بازان" در لیگ برتر افغانستان از زون شرقی کشور نمایندگی می کند؛ ولایت های ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان شامل این زون می شود. این تیم تاریخچۀ خوبی در لیگ برتر افغانستان دارد. در سال ۲۰۱۵، تیم "د سپین غر بازان" برای نخستین بار مقام قهرمانی لیگ برتر افغانستان را کسب کرد؛ گرچند، نتوانست این مقام را در سال ۲۰۱۶ حفظ کند.

برای اینکه تیم د سپین غر بازان بتواند دوباره افتخارات خود را کسب کند و ظرفیت های لازم برای محک زدن اسم خود به عنوان قهرمان در رقابت های سال ۱۳۹۶ را داشته باشد، یک هئیت تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان به جلال آباد اعزام شد تا ۲۱ بازیکن برتر را برای عضویت در ترکیب این تیم انتخاب کند.

در رقابت های منطقوی سال جاری، تیم ننگرهار «الف» مقام طلایی تورنمنت منطقوی لیگ برتر افغانستان را از آن خود ساخت و تیم نورستان جایگاه دوم را کسب کرد. جایزۀ بازی جوانمردانۀ این زون به تیم لغمان اختصاص یافت. شفیق ایوبی، مهاجم شناخته شدۀ تیم ننگرهار «الف» جایزۀ بهترین بازیکن را از آن خود ساخت و ذهیب اصیل جایزۀ بهترین دروازه بان را به دست آورد.

رویداد اصلی لیگ برتر افغانستان به صورت زنده از طریق تلویزون های طلوع و لمر، همچنان از رادیو های آرمان و آراکوزیا پخش می شود. برای تماشای کلیپ های این مسابقات به صفحۀ یوتیوب www.youtube.com/afghanpremierleague مراجعه کنید. برای  جزئیات بیشتر به صفحۀ رسمی لیگ برتر افغانستان روشن www.afghanpremierleague.com مراجعه کنید. همچنان، برای تماشای عکس ¬های باکیفیت تیم¬های مورد علاقۀ خود، به صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر Afghanpremierleague.official. مراجعه کنید.