رقابت های تورنمنت منطقه یی لیگ برتر افغانستان، زون شمال، به سوی لیگ برتر – فصل ششم، از تاریخ ۱۰ الی ۱۴ سرطان ۱۳۹۶ در شهر ایبک ولایت سمنگان به راه انداخته شد. تیم های بلخ، جوانان سمنگان، فاریاب، سرپل، و جوزجان در این رقابت ها به مصاف هم رفتند. رقابت های مذکور توسط هزاران تماشاچی از زون شمال با شور و هیجان استقبال شد.

تیم سرپل در پی یک بازی موفقانه در برابر تیم بلخ در رقابت نهایی عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد. رومان صدیقی لقب بهترین بازیکن را به دست آورد، حکمت مرادی لقب بهترین دروازه-بان را از آن خود ساخت و جایزۀ بازی جوانمردانه به تیم سمنگان اختصاص یافت.
جهت انتخاب ۲۱ بازیکن برتر برای تیم سیمرغ البرز، این مسابقات توسط مقامات و مسئولین تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان نظارت شد. قرار است این بازیکنان منتخب در فصل ششم رویداد اصلی لیگ برتر افغانستان ظاهر شوند.

سیمرغ البرز، از ولایت های شمالی افغانستان، جوزجان، سمنگان، بلخ، سرپل، و فاریاب نمایندگی می کند. سال گذشته، سمیرغ البرز در گروه "ب" لیگ برتر افغانستان قرار داشت. طوری که در پی یک باخت باورنکردنی در رقابت  نیمه نهایی در برابر تیم شاهین آسمایی با نتیجۀ ۱۰ – ۳ چانس حضور در رقابت نهایی را از دست داد. در ادامه، این تیم در برابر موج های آمو خوبتر ظاهر شد و مقام سوم رقابت های سال گذشته را از آن خود ساخت.

برای تماشای کلیپ های تورنمنت منطقه یی زون شمال و ۲۱ بازیکن منتخب سیمرغ البرز در لیگ برتر افغانستان به صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) مراجعه کنید. صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید و عکس-های تیم سیمرغ البرز را به دست بیاورید. برای  جزئیات بیشتر به صفحۀ رسمی لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.