تورنمنت منطقه‌یی زون جنوب‌شرق لیگ برتر افغانستان سال ۱۳۹۶ (به سوی فصل ششم لیگ برتر) از تاریخ ۲۵ الی ۲۹ سرطان سال ۱۳۹۶ در شهر کابل، در ستودیوم فدراسیون فوتبال افغانستان به راه انداخته شد. در این رقابت‌های هیجان انگیز، هفت تیم، خوست "الف"، لوگر، پکتیا، پکتیکا، غزنی، خوست "ب" و میدان وردک به مصاف هم رفتند. 

مربیان فدراسیون فوتبال افغانستان که دارندۀ جواز مربی‌گری از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌باشند، به منظور انتخاب ۲۱ بازیکن برتر برای تیم د اباسین څپې، تمام بازیکنان حاضر در این رقابت ها را با دقت ارزیابی کردند. قرار است این بازیکنان منتخب در رویداد اصلی لیگ برتر افغانستان به نمایندگی از تیم د اباسین څپې (زون جنوب‌شرق) به مصاف سایر تیم‌های لیگ برتر بروند. رویداد اصلی لیگ برتر افغانستان در ماه سنبلۀ سال جاری آغاز می‌شود. 

در ادامۀ یک سلسله رقابت های هیجان انگیز طی چهار روز، در فرجام، تیم خوست "ب" در بازی نهای در برابر حریف خود، تیم غزنی، با نتیجۀ ۲ -۱ پیشتاز شد و به این ترتیب لقب قهرمانی فصل ششم تورنمنت منطقه‌یی زون جنوب‌شرق لیگ برتر افغانستان را کسب کرد. عبدالرحیم، بازیکن خط میانی تیم غزنی، جایزۀ بهترین بازیکن این تورنمت را به دست آورد. مصور عطایی از تیم خوست "ب" جایزۀ بهترین دروازه بان را از آن خود ساخت و جایزۀ بازی جوانمردانۀ این تورنمت به تیم پکتیا اختصاص یافت. 

تیم د اباسین څپې از زون جنوب‌شرق کشور نمایندگی می‌کند. متأسفانه این تیم تا هنوز در هیچ یکی از رویدادهای لیگ برتر افغانستان موفقیت چشمگیری نداشته و به صورت عموم در رقابت‌های مرحلۀ گروهی حذف شده. گرچند، د اباسین څپې برای افتخارآفرینی در فصل ششم لیگ برتر افغانستان بسیار امیدوار است. 

برای تماشای کلیپ های مسابقۀ نهایی تورنمنت منطقه‌یی زون جنوب‌شرق و همچنان ۲۱ بازیکن برتر تیم د اباسین څپې به صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) مراجعه کنید. صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید و عکس‌های تازۀ تیم د اباسین څپې و سایر تیم های لیگ برتر را دریافت کنید. برای معلومات بیشتر در مورد رویداد اصلی فصل ششم به ویب سایت رسمی لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.