در آخرین بازی از مرحله گروهی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، « د‌اباسین څپې » در ورزشگاه فدارسیون فوتبال افغانستان به مصاف « طوفان هریرود» ، نماینده حوزه غرب، رفت، رقابتی که سرانجام با نتیجه ۲-۰ به نفع طوفان به پایان رسید.

طوفان هریرود در مقابل شاهین آسمایی، یکی از قوی‌ترین تیم‌های لیگ برتر افغانستان، به یک پیروزی بسیار خیره کننده دست پیدا کرد. هر‌چند، درخشش آنها در مصاف با د‌میوند اتلان، در بازی دوم‌شان کم‌رنگ شد. برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی این تیم باید در مقابل د‌اباسین څپې با تفاضلِ گل مثبتِ ۳ ، برنده می‌شد.

وقتی که در دقیقه ۱۵، انور اکبری برای طوفان گل‌زنی کرد، جریان بازی در دست این تیم قرار گرفت. در ادامه، بازیکنان طوفان حملات پی در پی را به منظور به ثمر رساندن گل‌های بیشتر روی دروازه حریف انجام دادند. این حملات در نیمه اول منجر به گل دیګر نشدند و ۴۵ دقیقه اول با برتری ۱-۰ به پایان رسید.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم، بازی با سرعت پایینی انجام می‌شد اما طوفان برای رسیدن به گل‌ دوم و سوم، با رفتار مطلق هجومی حملات خود را از سر گرفت. هدف اصلی، به ثمر رساندن حداقل ۳ گل برای حذف نشدن از مرحله گروهی بود.

محمد رفیع بارکزی، در دقیقه ۵۲، دومین گل طوفان را به ثمر رساند، این گل آب سردی بر پیکر بازیکنان د‌اباسین څپې بود. ادامه مسابقه با حملات شدید طوفان و دفاع عالی نماینده حوزه جنوب‌غرب دنبال شد و سرانجام این مسابقه با همان نتیجه ۲-۰ به نفع طوفان به پایان رسید.

با در نظر داشت تفاضل گلِ دو تیم طوفان و میوند، نماینده حوزه غرب باید با مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر افغانستان ۱۳۹۵ خداحافظی کند در حالی‌که میوند با این نتیجه راهی مرحله بعدی شد.

د‌اباسین څپې با این شکست در مقام «هشتم» قرار گرفت.

این مسابقه در صفحه یوتیوب لیگ برتر افغانستان روشن، www.youtube.com/afghanpremireleague، در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ به این وب سایت، www.afghanpremireleague.com، مراجعه کنید.