مسابقۀ برگشت مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل ششم لیگ برتر افغانستان میان تیم‌های شاهین آسمایی و سیمرغ البرز امروز، ۲۸ میزان ۱۳۹۶ در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان راه‌اندازی شد. پس از ۹۰ دقیقه رقابت حساس، شاهین آسمایی با نتیجۀ ۴ – ۳ در مقابل حریف خود پیروز شد و به مرحلۀ نهایی فصل ششم صعود کرد. بازیکنان مجتبی فیض اکنون در رقابت نهایی به مصاف تیم د میوند اتلان می‌روند. 

شاهین آسمایی بازی امروز را بسیار پرقدرت آغاز نمود و نخستین گول مورد لیاقت خود را در دقیقۀ هفتم بازی به ثمر رساند. گول مذکور را حسین علی‌زاده با یک ضربۀ بسیار دقیق وارد دروازۀ حریف خود کرد. این پایان کار نبود و حملات شاهین همواره الی پایان بازی دوام داشت. در ادامه، به تعقیب گول نخست نخست بازیکنان موفق شاهین، انور اکبری، بازیکن خط میانی و رضا الله یاری پاس‌های دقیق میان هم رد و بدل کردند و در دقیقۀ ۲۱ بازی گول دوم را نیز به نفع تیم خود به ثمر رساندند. 

در جهت دیگر، تلاش‌های سیمرغ نیز بسیار قابل ملاحظه بود. بازیکنان این تیم همواره از ضد حملات استفاده نمودند و پاس‌های بسیار دقیق میان هم رد و بدل کردند اما الی مدت زیادی در مشخص نمودن ریتم تهاجمی خود کوتاه آمدند. در نهایت، ۴۵ دقیقۀ نیمۀ نخست با نتیجۀ ۲ – ۰ به نفع حریف سیمرغ به پایان رسید. 

در نیمۀ دوم جهت بازی تغیر کرد و سیمرغ البرز دو گول نیمۀ نخست را جبران کرد. گول نخست سیمرغ را بازیکن ورزیدۀ این تیم، فرهاد عادل در دقیقۀ ۶۷ به ثمر رساند در حالی که گول دوم بنا به خطای خط دفاعی تیم شاهین وارد دروازۀ حریف سیمرغ البرز شد. به تعقیب تساوی ۲ – ۲ در نیمۀ دوم تیم سیمرغ البرز دوباره امیدوار شد، در حالی که شاهین آسمایی هنوز سلسلۀ گول‌زنی‌های خود را متوقف نساخته بود و در دقیقۀ ۸۴، عمران ولیزاده گول سوم را نیز به ثمر رساند اما سیمرغ البرز فقط در فاصلۀ دو دقیقه این گول را دوباره جبران کرد و نتیجۀ بازی به تساوی ۳ – ۳ عوض شد. در نهایت، عمران ولی‌زاده چهارمین و آخرین گول بازی را در دقیقۀ ۸۷ به ثمر رساند و بازی با نتیجۀ ۴ – ۳ به نفع شاهین آسمایی به پایان رسید. 

با دو پیروزی متواتر در برابر تیم سیمرغ البرز، شاهین آسمایی اکنون در رقابت نهایی فصل ششم لیگ برتر به مصاف تیم د میوند اتلان می‌رود. به صورت پی‌هم این دومین بار است که تیم‌های شاهین آسمایی و د میوند اتلان در مرحلۀ نهایی با هم به رقابت می‌پردازند. 

اکنون سیمرغ البرز برای مقام سوم در برابر د سپین‌غر بازان به رقابت می‌پردازد. 

بر اساس آمار بازی، شاهین آسمایی ۵۵ در صد بازی را در اختیار داشت. بازیکن ورزیدۀ خط میانی تیم شاهین، سمیع الله محمدی جایزۀ بهترین بازیکن این رقابت را کسب نمود. 

برای معلومات بیشتر در مورد رویدادهای فصل ششم لیگ برتر افغانستان به ویب‌سایت لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. کلیپ‌های مکمل و لحظات برتر این رقابت‌های در صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) قابل دسترسی است. همچنان، برای تماشای تصاویر تازۀ تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید.