در هفتۀ دوم رقابت های مرحلۀ گروهی لیگ برتر افغانستان، نمایندۀ زون شمال  کشور، سیمرغ البرز به مصاف د اباسین څپې می رود. این مسابقه امروز، ۲۲ سنبلۀ سال ۱۳۹۶ در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان راه اندازی می‌شود. 

این مسابقه، دومین رقابت مرحلۀ گروهی در گروه "ب" می‌باشد. 

برای تیم د اباسین څپې که باید برداشت هواداران خود را در مورد ضعف‌های خود را در فصل ششم لیگ برتر تغیر بدهد، این مسابقه بسیار حایز اهمیت است و اباسین تلاش می‌ورزد تا به موفقیت نائل شود. در فصل ششم لیگ برتر، د اباسین څپې نتوانست موفقیت و دستاوردهای قابل ملاحظه ای داشته باشد و از مرحلۀ گروهی فراتر نرفت. 

با این‌حال، د اباسین څپې برای عبور از مرحلۀ گروهی، تغیرات چشمگیری در ترکیب تیم خود روی کار آورده و در فصل جاری، تعدادی از جوانان ورزیده را به کار گماشته. 

سیمرغ البرز، نائب قهرمان سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲، نتوانست به مرحلۀ نهایی فصل پنجم راه پیدا کند؛ طوری که در برابر تیم شاهین آسمایی با نتیجۀ انبوه ۱۰ – ۳ در مرحلۀ نیمه‌نهایی شکست خورد و اما به تعقیب آن در برابر موج‌های آمو به موفقیت نائل شد و جایگاه سوم را از آن خود ساخت. 

تاج محمد خداداد، مدیر تیم سیمرغ البرز اظهار کرد: "از جایی که ما قبلاً در تاریخ لیگ برتر افغانستان به عناوینی دست یافته ایم؛ امسال نیز اطمینان داریم که دستاوردهای چشمگیری خواهیم داشت. تیم سیمرغ البرز جوانان ورزیدۀ زون شمال را در ترکیب خود اضافه کرده. به منظور پیشرفت موفقانه، ما به نسبت سال پار، در ترکیب تیم خود تقریباً تغیرات ۷۰ در صدی ایجاد کرده ایم". حشمت الله شایق، قدیر توانا، اسد، نسیم مرادی، و حکمت الله مرادی از جمله چهره‌های مشهور این تیم می‌باشند. 

این رقابت به صورت زنده از طریق تلویون‌های طلوع و لمر، همچنان از رادیوهای آرمان و آراکوزیا اف ام نشر می‌شود. مسابقه را شما به صورت آنلاین از طریق صفحۀ رسمی لیگ برتر افغانستان نیز تعقیب کرده می‌توانید. برای تماشای کلیپ های لحظات برتر این رقابت‌ها صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague) را دنبال کنید. جهت تماشای تازه‌ترین عکس‌های تیم‌های مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.