نمایندۀ زون شمال کشور، تیم سیمرغ البرز جواز حضور در رقابت‌های مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل ششم لیگ برتر افغانستان را دریافت نمود. به صورت پی‌هم این دومین بار است که سیمرغ البرز واجد شرایط اشتراک در مرحلۀ نیمه‌نهایی محسوب می‌شود. در بازی امروز، تیم سیمرغ در پی رقابت با حریف خود، تیم د میوند اتلان، بازی را با نتیجۀ ۱ – ۱ به پایان رساند و به اضافۀ چهار امتیاز قبلی خود یک امتیاز کسب نمود. 

این دهمین رقابت مرحلۀ گروهی لیگ برتر افغانستان بود که امروز، ۵ میزان ۱۳۹۶ در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان راه اندازی شد. 

سیمرغ البرز به زودی در دقیقۀ هفتم نیمۀ اول با به ثمر رساندن یک گول بازی را به نفع خود عوض کرد. گول مذکور را بازیکن ورزیدۀ سیمرغ، فرهاد عادل به ثمر رساند اما با توجه به این که چندان انتظار نمی رفت گول نخست بازی را سیمرغ به ثمر برساند، این نتیجه برای مدت زیادی ثابت نماند. 

د میوند اتلان در فاصلۀ نه چندان زیاد، تنها ۴ دقیقه بعد از نخستین گول بازی، گول تساوی را به ثمر رساند. این گول را یار محمد ذکرخیل، بازیکن خط میانی اتلان به ثمر رساند. در ادامه، اتلان به صورت متواتر در بازی کوتاه آمد و حملات متعددی را ضایع کرد. به این ترتیب، تیم حریف آنها نیز نتوانست از فرصت‌های موجود سودی کسب کند و نیمۀ نخست با نتیجۀ ۱ – ۱ به پایان رسید. 

در نیمۀ دوم نیز بازی همواره با کندی به پیش رفت و هیچ یک از دو تیم نتوانست گولی در برابر حریف خود به ثمر برساند. ضربات بازیکنان سیمرغ البرز به صورت پی‌هم از دروازۀ حریف شان بسیار دورتر واقع شد و یا هم توسط خط دفاعی اتلان مهار گردید. در جهت دیگر، مهاجمان سرشناختۀ اتلان، امرالدین شریفی و فیض فیضی نیز نتوانستند راه‌کار تهاجمی منحصر به خود را مشخص کنند. 

در پی این تساوی خوش یمین، اتلان به تیم حریف خود، سیمرغ البرز، زمینۀ حضور در مرحلۀ نیمه‌نهایی را فراهم کرد، در حالی که تیم د میوند اتلان نیز شش امتیاز مرحلۀ گروهی خود را حفظ کرد و حالا قرار است در مرحلۀ نیمه‌نهایی بازی انجام بدهد. 

هر دو تیم ۵۰ در صد توپ و میدان را در اختیار داشت. فرزاد عطایی، مدافع تیم د میوند اتلان جایزۀ بهترین بازیکن این رقابت را کسب کرد.

در ادامۀ این رقابت ها، فردا ۶ میزان ۱۳۹۶، از گروه "الف"، د سپین‌غر بازان در یک رقابت زنده و رو در رو در برابر تیم عقابان هندوکش قرار می گیرد. 

برای تماشای کلیپ مکمل این مسابقه صفحۀ لیگ برتر افغانستان (www.youtube.com/afghanpremierleague) را تعقیب کنید. برای تماشای تازه‌ترین عکس‌های تیم‌های مورد علاقۀ تان، صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.