امروز، ۳ عقرب ۱۳۹۷، فدراسیون فوتبال افغانستان ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر، میزبان رقابت نهایی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی است. در این دیدار، شاهین آسمایی، نمایندۀ پایتخت و چهار مرتبه قهرمان لیگ برتر، به مصاف نمایندۀ زون غرب می‌رود. 

طوفان هریرود در شش سال گذشته به این مرحلۀ اساس پا نگذاشته. اما این بار با کسب مجموع ۹ امتیاز در پی شکست دادن تیم‌های سیمرغ البرز، د میوند اتلان، و د سپین‌غر بازان در مرحلۀ گروهی، و در ادامه با شکست دادن تیم د اباسین څپې در مرحلۀ نیمه‌نهایی، الی مرحلۀ نهایی سفر عاری از فراز و نشیب داشت. 

شاهین آسمایی، تیمی که به صورت پی‌هم چهار بار عنوان قهرمانی را کسب کرده، حریف نیرومند طوفان هریرود در رقابت امروز، مشابه به عملکردی که از شش سال گذشته به نمایش گذاشته، این بار در فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی نیز عالی ظاهر شد. شاهین آسمایی همچنان در پی شکست دادن تیم‌های د اباسین څپې، موج‌های آمو، و د سپین‌غر بازان با مجموع ۹ امتیاز از مرحلۀ گروهی عبور کرد و با شکست دادن نائب قهرمان پارسال، د میوند اتلان، پا به مرحلۀ نهایی گذاشت. 

به نظر می‌رسد هر دو تیم با بازیکنان با استعداد خود در یک سطح قرار دارند، گرچند، شاهین آسمایی به حفظ حیثیت و تداوم ریکارد خود مکلف می‌باشد و به آسانی میدان خود را به حریف واگذار نمی‌کند. طوفان اما بسیار متعهد به ایجاد یک تغیر می‌باشد، با این هم در بازی امروز توسط شاهین آسمایی به صورت جدی با چالش مواجه می‌شود. 

مجتبی فیض، مربی تیم شاهین آسمایی گفت:"طوفان هریرود تا به حالا در برابر یک تیم واقعی ظاهر نشده. این نخستین بار است که در برابر تیمی که از هر نگاه ظرفیت خود را ثابت ساخته، در مرحلۀ نهایی ظاهر می‌شود. شاهین آسمایی امروز به حریف خود نشان می‌‍دهد که ناحق چهار بار لقب قهرمانی را کسب نکرده." ایشان علاوه کردند: "تیم شاهین آسمایی کاملاً آماده است و برای رقم زدن پنجمین قهرمانی خود داخل میدان می‌شود. ترکیب و سیستم تیم ما تغیر می‌کند، شاهین آسمایی امروز با یک چهرۀ متفاوت وارد میدان می‌شود. ما قبلاً در کنار کادر فنی خود بالای نکات ضعف و قوت تیم حریف خود تأمل کرده‌ایم. سیستم ما امروز ۴ – ۳ – ۳ است و هیچ بازیکن ما مصدوم یا محروم نیست". 

مربی تیم طوفان هریرود، حمیدالله مسعودی:"ما تا کنون به صورت منظم تمرینات خود را ادامه داده‌ایم و برای بازی امروز کاملاً آماده استیم. چون ما فقط یک روز وقت داشتیم اما باز هم جوانان ما تا حد لازم از فرصت استراحت خود استفاده کردند و فعلاً برای یک بازی بهتر آماده استند. باید گفت که بازی فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما جوانان تیم ما آماده استند. امسال بازیکنان تیم طوفان هریرود را من انتخاب کرده‌ام، خوشحال استم از این که اشتباه نکرده‌ام و بازیکنان خوبی را انتخاب کرده‌ام که بلاخره تا مرحلۀ نهایی رسیدند. امیدوار استیم که در برابر شاهین آسمایی نیز بازیی خوب انجام بدهند، و در حالی که نمی‌توان نتیجۀ بازی را پیشبینی کرد، بازیکنان ما برای پیروزی وارد میدان می‌شوند و هیچ بازیکن مصدوم یا محروم نداریم".

رقابت نهایی لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی به صورت زنده از طریق تلویزون‌های طلوع و لمر، همچنان از طریق رادیوهای آرمان و اراکوزیا اف ام نشر می‌شود. برای تماشای لحظات برتر این رقابت‌ها عضویت صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان (www.youtube.com/afghanpremierleague)   را کسب کنید. همچنان شما می‌توانید تصاویر بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان را در انستاگرام لیگ برتر   (Afghanpremierleague.official)تماشا کنید. برای معلومات بیشتر به صفحۀ لیگ برتر افغانستان (www.afghanpremierleague.com)   مراجعه نمائید.