با واگذار کردن هردو رقابت رفت و برگشت در مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل ششم لیگ برتر افغانستان، سیمرغ البرز شانس حضور در مرحلۀ نهایی را از دست داد. اکنون این تیم در صدد کسب مقام سوم در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان به مصاف تیم د سپین غر بازان می‌رود. این رقابت هیجان انگیز عصر امروز، ۴ عقرب ۱۳۹۶ رأس ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر راه‌اندازی می‌شود. 

د سپین‌غر بازان، نمایندۀ زون شرق نیز با یک تساوی و یک باخت با نتیجۀ ۲ – ۰ نتوانست به مرحلۀ نهایی فصل ششم لیگ برتر افغانستان صعود کند. این تیم در مسابقۀ رفت در مرحلۀ نیمه‌نهایی در برابر حریف نیرومند خود، د میوند اتلان ضعیف ظاهر شد. گرچند، بازان بعداً در مسابقۀ برگشت در برابر حملات د میوند اتلان به خوبی ایستادگی کرد و در نهایت بازی را با نتیجۀ ۰ – ۰ به پایان رساند. 

با بهره‌برداری مثبت و دقیق از تمام فرصت‌های تهاجمی و ضد حمله‌ها در برابر تیم حریف خود، عملکرد سیمرغ البرز در هر دو رقابت رفت و برگشت مرحلۀ نیمه‌نهایی قابل ملاحظه بود اما با وجود این، سیمرغ همواره در هر دو رقابت در مشخص نمودن ریتم تهاجمی خود کوتاه آمد و در برابر حریف خود، تیم شاهین آسمایی، یکی از پرقدرت ترین تیم‌های لیگ برتر افغانستان، به ترتیب با نتایج ۱ – ۰ و ۴ – ۳ به شکست مواجه شد. 

در فصل گذشته، سیمرغ البرز در مرحلۀ نیمه‌نهایی بازی را با نتیجۀ قابل عطف ۱۰ – ۳ به شاهین آسمایی واگذار کرد اما بعداً در برابر تیم موج‌های آمو پیروز شد و مقام سوم را از آن خود ساخت. به صورت پی‌هم، این دومین بار بود که تیم‌های سیمرغ البرز و شاهین آسمایی در مرحلۀ نیمه‌نهایی به مصاف هم رفتند. 

در جهت دیگر، تیم د سپین‌غر بازان فصل ششم را با هدف پیشتازی در برابر حریف خود آغاز نمود تا باشد که در جدول رده بندی مرحلۀ نیمه‌نهایی در جمع دو بهترین واقع شود. به مقایسۀ سال گذشته، بازان در فصل جاری بسیار پرقدرت ظاهر شد و همواره تا اینجای کار که قرار است برای نائل شدن به مقام سوم مبارزه کند، تلاش نمود. این تیم در فصل پنجم مقام هفتم را از آن خود ساخت. 

برای معلومات بیشتر در مورد رقابت نهایی فصل ششم به ویب‌سایت لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. کلیپ‌های مکمل و لحظات برتر این رقابت‌ها در صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) قابل دسترسی است. برای تماشای تصاویر تازۀ تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید.